Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Od 2 stycznia pojedziemy PKS-em na pociąg!
Pociągi ułożone pod pociągi IC, tymi pewnie jeździ najwięcej ludzi. Jest jeszcze Polregio o 5:26 jad...
- Radzio - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
i znowu kropeczki zaraz sprawdzę jakich to słów nie można pisać: kocham radzyn (...)
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
nie wiem czy przedmówcy chodziło o stronę (...) to trzeba wpisać w miejsce trzech kropek.
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
https://(...).pl/112-powiat/90 72-skusil-sie-na-ledowa-lampe- blyskowa-wpadl-bo-nagral-sie-n a-monit...
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
przez ogólnopolskie i regionalne portale przeleciał ten news 15 grudnia. nawet na stornie kochającyc...
- Paolo Borsellino
Nie będzie można korzystać z budynku na stacji w Bedlnie Radzyńskim |
Michał Maliszewski | |||
piątek, 26 maja 2017 07:00 | |||
Zostały jeszcze trzy tygodnie do pierwszej podróży w jaką będziecie mogli się udać ze stacji kolejowej PKP Radzyń Podlaski. Wczoraj, (25 maja) udaliśmy się do Bedlna Radzyńskiego, by zobaczyć efekty wykonywanych tam remontów. Prace posuwają się w dynamicznym tempie mimo, że przed wykonawcami jeszcze dużo zadań. Trwa układanie nawierzchni peronów oraz polewanie betonu, by ten lepiej związał. Niestety nie będziemy mogli korzystać z poczekalni, ponieważ budynek nie będzie dostępny dla podróżujących. Zostanie tylko odnowiony z zewnątrz. „Parterowy budynek, wybudowany w 1897 r. i leżący przy linii Lublin – Łuków, znajduje się w złym stanie technicznym. Celem planowanych prac zabezpieczająco-remontowych jest – wobec ograniczonych środków finansowych – niedopuszczenie do dalszej degradacji ścian elewacyjnych i wystroju sztukaterii budynku dworca. Zakres prac remontowych w szczególności obejmuje konserwację i miejscową naprawę elewacji z zachowaniem elementów dekoracyjnych (gzymsy, bonie), wymianę stolarki okiennej i drzwiowej z zachowaniem istniejących podziałów i kształtów, wykonanie z PCV w kolorze drewna bejcowanego ciemnego, naprawę lub miejscową wymianę obróbek blacharskich i orynnowania, wymianę uszkodzonych i brakujących rur spustowych, miejscową naprawę pokrycia, przemurowanie kominów ponad dachem z zachowaniem istniejących kształtów, miejscową naprawę schodów wejściowych, uzupełnienie miejscowe opaski betonowej przy budynku, a także uzupełnienie istniejącej instalacji odgromowej na budynku dworca, wykonanie badań instalacji. Termin składania ofert mija 31 maja. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Przedmiot zamówienia ma zostać zrealizowany w nieprzekraczalnym terminie do 30 lipca 2017 roku” – informuje portal transport-publiczny.pl Udało nam się wejść do środka i zobaczyć w jakim stanie jest poczekalnia na dworcu kolejowym w Bedlnie Radzyńskim. Niestety wewnątrz nie wygląda najlepiej i wymaga dużego nakładu finansowego by móc przywrócić ją do użytecznego stanu. Poniżej prezentujemy zdjęcia z pracy wykonawców przy stacji kolejowej Radzyń Podlaski.
|
Komentarze
A czy będą inne, to o tym zadecydują mieszkańcy. Jak będą korzystać z pociągów i będzie odpowiedni potok podróżnych, to będzie to wyjątkowo silny argument aby pociągi pozostały na tej linii na stałe.
Tak więc 11 czerwca zaczyna się "głosowanie" za utrzymaniem ruchu pociągów pasażerskich na linii nr 30!
Wraz z uruchomieniem pociągów podróżowania do Warszawy busami nikt nie zakaże! Jeździj sobie dalej!
Pozwól jednak innym aby dokonali wyboru czy chcą podróżować szybciej, taniej i bardziej komfortowo pomimo, że deszcz na głowę będzie im padał czekając na pociąg, czy też dłużej, drożej i "z kolanami w zębach" busem!
Pozostaw ten wybór ludziom!!!
Chcesz się zachwycać busami? Bardzo proszę! Mnie to nie przeszkadza .
A co do pociągów, to przyjadą! Już za dwa tygodnie na pewno wyjadą i przyjadą.
Pierwszy raz w historii ze stacji Radzyń Podlaski będzie można dojechać pociągiem bez przesiadki do Warszawy.
A w obecnych czasach kiedy bardzo dużo mieszkańców Radzynia i okolic pracuje i uczy się w Warszawie dobra i pewna komunikacja ze stolicą jest bezcenna.
Tak więc jest się czym zachwycać i oby pociągi zostały już na stałe!
Policzyłem ile miasto musiałoby dołożyć do komunikacji, która zapewniłaby dojazd na wszystkie pociągi (z wyjątkiem jednego wieczornego przyjazdu składu z Lublina o 20:31) - przy założeniu, że kursuje bus PKS-u. Czas oczekiwania pasażera na busik przed/po przyjeździe pociągu to ok. 20 min
po uwzględnieniu przychodów z biletu (cena biletu: 3 zł) miasto musiałoby dołożyć ok. 10 tys. z/m-c. To niewielki koszt jak na zapewnienie funkcjonowania komunikacji podmiejskiej (1 linia z osiedla Zabielska do Bedlna). A dołożyć mogłaby się przecież też gmina.
I jest to jasny przekaz dla władz samorządowych i PKP, że miastu zależy na utrzymaniu kursowania składów także po zakończeniu remontu linii do Warszawy.
A co do odległości stacji w Bedlnie od centrum Radzynia, to np. odległość północnych dzielnic Lublina od dworca kolejowego jest identyczna i jakoś nikt z tego tytułu problemu nie robi.
Owszem jest komunikacja miejska. Ale tak jak pisał emenemsik uruchomienie linii łączącej Radzyń ze stacją kolejową nie powinno stanowić jakiegoś wielkiego problemu. Każde miasto zapewnia komunikację swoim mieszkańcom z dworcami kolejowymi, a w tym wypadku zapewne spotkało by się to z aprobata również mieszkańców Białki, Bedlna i ludzi pracujących na ul. Budowlanych!
Patrząc jak ochoczo Miasto i Gmina wydają pieniądze na festyniki, to niewielka dotacja dla linii autobusowej, to chyba żaden problem. W końcu byłoby to z korzyścią dla mieszkańców!