Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Od 2 stycznia pojedziemy PKS-em na pociąg!
Pociągi ułożone pod pociągi IC, tymi pewnie jeździ najwięcej ludzi. Jest jeszcze Polregio o 5:26 jad...
- Radzio - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
i znowu kropeczki zaraz sprawdzę jakich to słów nie można pisać: kocham radzyn (...)
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
nie wiem czy przedmówcy chodziło o stronę (...) to trzeba wpisać w miejsce trzech kropek.
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
https://(...).pl/112-powiat/90 72-skusil-sie-na-ledowa-lampe- blyskowa-wpadl-bo-nagral-sie-n a-monit...
- pioter - Skusił się na ledową lampę błyskową. Wpadł, bo nag...
przez ogólnopolskie i regionalne portale przeleciał ten news 15 grudnia. nawet na stornie kochającyc...
- Paolo Borsellino
20 mln klientów ZUS obejrzy film nakręcony przez studentów |
Wojciech Andrusiewicz Rzecznik Prasowy ZUS | |||
czwartek, 23 lutego 2017 08:00 | |||
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wspiera akcję edukacyjną studentów z Białegostoku, która ma na celu budowanie świadomości społecznej o udarze mózgu. Na salach obsługi klienta ZUS w całym kraju wyświetlany będzie amatorski film młodych ludzi z Podlasia propagujący wiedzę o udarze i sposobie walki z jego następstwami. Udar mózgu jest główną przyczyną kalectwa i utraty samodzielności wśród dorosłych Polaków. Co roku udaru mózgu doświadcza w naszym kraju ok. 70 tysięcy osób. Oznacza to, że co 8 minut ktoś dostaje udaru. Niestety duża część chorych nie wie jakie są objawy oraz w jaki sposób na nie reagować. - Dużo osób mających symptomy udaru czeka i ma złudne nadzieje, że symptomy miną, odwlekają w czasie wezwanie karetki pogotowia – mówi Paulina Werel, studentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, współodpowiedzialna za pomysł i realizację akcji edukacyjnej „Pokaż dziadkom”. Zorganizowana, przez Studenckie Koło Naukowe przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku ze wsparciem studentów Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, akcja ma na celu zbudowanie świadomości społecznej czym jest udar, jakie są jego oznaki i jak zareagować na ich wystąpienie. Ważne bowiem, żeby po wystąpieniu pierwszych oznak udaru, jak drętwienie kończyn, czy twarzy, w ciągu 4,5 godziny zażyć lek, który ograniczy jego skutki. Akcja „Pokaż dziadkom” jest skierowana do ludzi młodych, wnuczków, którzy powinni umieć zareagować na symptomy udaru, które mogą pojawić się u ich dziadków, a także uświadamiać dziadków czym jest udar. W ramach akcji powstał 3-minutowy film „Udar? Reaguj!”, który od 15 grudnia ubiegłego roku można obejrzeć na Youtubie, a od dziś także na wszystkich salach obsługi klienta ZUS w całej Polsce. - Przez nasze sale obsługi przewija się rocznie ponad 20 mln klientów. Są to zarówno ludzie starsi, zagrożeni udarem, jak i młodzi, którzy w gronie swoich najbliższych mają osoby starsze. Ważne, żeby i jedni i drudzy wiedzieli jak właściwie reagować na symptomy udaru i jak te symptomy rozpoznać. Zakład zawsze wspiera wszelkie inicjatywy, które służą budowaniu świadomości społecznej i działają prewencyjnie – mówi Dorota Bieniasz, członek zarządu ZUS nadzorująca pion świadczeń i orzecznictwa.
|