
Komentarze
- Mamy to! 300 tysięcy na Orlęta!
Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z szt...
- sportek - Spotkajmy się nad Białką 2025!
Może niech przy okazji zarządzający wykonawcami robót na ul. Partyzantów weźmie udział w tej akcji. ...
- epemil190 - Mamy 160 tysięcy na program Senior+
gdzie powołano spółkę która podobne pieniążki przytuliła dla grupy 15 seniorów,a pozostałe stowarzys...
- FOX58 - Oszust zatrzymany przez kryminalnych, gdy przejech...
pokłosie burdelu na wschodzie -dzwonią ukraińcy z kraju który nie funkcjonuje. Inaczej by to czyścil...
- winiek - Pozytywna ocena formalna „Szwajcara”
Myślę że to odpowiedni moment, aby uzyskać środki na budowę takiego centrum. Środki zarówno krajowe ...
- eSPe
20 mln klientów ZUS obejrzy film nakręcony przez studentów |
Wojciech Andrusiewicz Rzecznik Prasowy ZUS | |||
czwartek, 23 lutego 2017 07:00 | |||
Udar mózgu jest główną przyczyną kalectwa i utraty samodzielności wśród dorosłych Polaków. Co roku udaru mózgu doświadcza w naszym kraju ok. 70 tysięcy osób. Oznacza to, że co 8 minut ktoś dostaje udaru. Niestety duża część chorych nie wie jakie są objawy oraz w jaki sposób na nie reagować. - Dużo osób mających symptomy udaru czeka i ma złudne nadzieje, że symptomy miną, odwlekają w czasie wezwanie karetki pogotowia – mówi Paulina Werel, studentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, współodpowiedzialna za pomysł i realizację akcji edukacyjnej „Pokaż dziadkom”. Zorganizowana, przez Studenckie Koło Naukowe przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku ze wsparciem studentów Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, akcja ma na celu zbudowanie świadomości społecznej czym jest udar, jakie są jego oznaki i jak zareagować na ich wystąpienie. Ważne bowiem, żeby po wystąpieniu pierwszych oznak udaru, jak drętwienie kończyn, czy twarzy, w ciągu 4,5 godziny zażyć lek, który ograniczy jego skutki. Akcja „Pokaż dziadkom” jest skierowana do ludzi młodych, wnuczków, którzy powinni umieć zareagować na symptomy udaru, które mogą pojawić się u ich dziadków, a także uświadamiać dziadków czym jest udar. W ramach akcji powstał 3-minutowy film „Udar? Reaguj!”, który od 15 grudnia ubiegłego roku można obejrzeć na Youtubie, a od dziś także na wszystkich salach obsługi klienta ZUS w całej Polsce. - Przez nasze sale obsługi przewija się rocznie ponad 20 mln klientów. Są to zarówno ludzie starsi, zagrożeni udarem, jak i młodzi, którzy w gronie swoich najbliższych mają osoby starsze. Ważne, żeby i jedni i drudzy wiedzieli jak właściwie reagować na symptomy udaru i jak te symptomy rozpoznać. Zakład zawsze wspiera wszelkie inicjatywy, które służą budowaniu świadomości społecznej i działają prewencyjnie – mówi Dorota Bieniasz, członek zarządu ZUS nadzorująca pion świadczeń i orzecznictwa.
|