Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 28 kwietnia 2025 imieniny: Walerii, Pawła

Już niedługo


"Dworskie Opowieści" - Aukcja w Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim, 10.05.2025, 18:00, PAŁAC POTOCKICH
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Miasto zrezygnowało z promocji w „Szlaku Jagiellońskim"

czwartek, 06 grudnia 2012 08:14

Pałac PotockichMiasto Radzyń Podlaski po blisko dwóch latach zrezygnowało z przynależności do organizacji turystycznej „Szlak Jagielloński".

Instytucja obiecywała promowanie miasta, organizowanie różnego rodzaju wycieczek oraz imprez, jednak zdaniem przewodniczącego rady Jacka Piekutowskiego nie wywiązywała się z danej umowy.

- Czy my nie jesteśmy za niecierpliwi i nie za szybko oczekujemy efektów z przynależności do organizacji? Przynależność ma swoje pozytywy: jesteśmy stale w wydawnictwach w towarzystwie miast o dużo większym znaczeniu historycznym od nas i to wzdłuż całego szlaku od Krakowa, przez Lublin aż do Wilna. Moim zdaniem nie stać nas na dotarcie na takim obszarze do czytelników, a w ostatnich dwóch przewodnikach organizacji informacja o Radzyniu zajęła aż 3 strony - przekonywał Mieczysław Zając.

Według Zająca, ważne dla Radzynia jest to, żeby co roku istnieć na szlaku imprez organizowanych przez organizację turystyczną, a rezygnując miasto straci potężnego obszarowo i organizacyjnie promotora.

- Ta fundacja zajmuje się sobą, niewiele proponuje, na zasadzie haseł i tyle. Radzyń nie będzie miał z tego żadnych korzyści – dodał krótko tuż po wystąpieniu Zająca, przewodniczący rady.

Radny Robert Mazurek, zabierając w tej sprawie głos, nawiązał do Radzyńskiej Krainy Serdeczności, na którą zostały wydane ogromne pieniądze. - Aby promować tą markę, musimy współpracować z innymi, jeśli tego nie będziemy robić, ciągle będziemy gdzieś na uboczu i Radzyń będzie omijany. Czy miasto cokolwiek zrobiło, aby wypromować Radzyń na tym szlaku? Przy takich sprawach nie można szybko oczekiwać efektów, one przyjdą, ale my musimy się o to postarać.

Do rozmowy włączył się Piotr Sławecki, naczelnik Wydziału Promocji Miasta. Wyjaśnił, że przynależność Radzynia do organizacji to koszt sześciu tysięcy złotych rocznie, co stanowi 10% budżetu na promocję. Dodał również, że skoro miasto wspólnie z powiatem zainwestowało duże pieniądze w Krainę Serdeczności, to może właśnie to powinno się promować.

 

Komentarze  

 
#1 panie naczelniku S.qwertyu 2012-12-06 12:44
6.000 = 10%, czyli 100% = 60.000 zł - budżet na promocję

a kto to wydaje i ile nas to kosztuje?
szacunkowo:
koszty utrzymania stanowiska naczelnika - 12x3.500 = 42.000 zł
skoro kieruje wydziałem to nie sam sobą, doliczmy jeszcze ze 2 osoby co by miał kim porządzić
2x12x2.500 = 60.000 zł
do tego dochodzi koszt organizacji i utrzymania stanowisk pracy, biurka, papiery, tonery, komputery, internety... sama powierzchnia biurowa dla 3 osón to około 500-1000 zł/m-c
czyli jeszcze co najmniej 18.000 rocznie

wydział promocji kosztuje radzynian 120.000 rocznie żeby mógł wydać 60.000 ...
 
 
#2 ciąg dlaszyqwertyu 2012-12-06 12:52
reasumując.
łączny koszt 180.000 z czego koszty administracyjne 66,6%

w EFS-ie maksymalny koszt związany z zarządzanymi projektami - 20%, a standardem jest 10% i mniej, szczególnie że projekt pod hasłem promocja jest wieloletni, a we wszystkich możliwych unijnych programach, projektach, zaleceniach nie przechodzi więcej niż 10% ......
 
 
#3 co dalejqwertyu 2012-12-06 12:56
trzeba z budżetu 180.000 zejśc do poziomu kosztów administracyjnych 20%. i zostanie 144.000 zł na promocję, nie trzeba się będzie wycofywać ze szlaku jagiellońskiego i na coś tam jeszcze starczy
 
 
#4 promocja ?zjp 2012-12-06 13:34
To już klasyka. Jak koalicja na tak to opozycja na nie i odwrotnie. Mam pytanie do p. Radnego Mazurka. Otóż ma Pan rację, że zostały wydane ogromne pieniądze na Radzyńską Krainę Serdeczności. Na szczęście głównie unijne, za które nieźle wzbogaciła się jakaś poznańska firma, a Miastu i Powiatowi został stos papierów i haseł bez pokrycia w rzeczywistości. Panie Radny po co promować miasto jak przeciętny turysta w ciągu jednej godziny zwiedzi pałac, oranżerię i kościół. Oczywiście z zewnątrz bo wewnątrz nie ma nic do oglądania, a kościół jest zamknięty. W centrum nie ma żadnej kawiarni, ani restauracji z prawdziwego zdarzenia gdzie ci turyści mogliby cos zjeść i zostawić parę złotych. Najpierw trzeba zadbać o to aby była oferta, która zatrzyma turystów przynajmniej na dobę, a później zająć się promocją. Na chwilę obecną to nie ma czego promować i nie zanosi się aby było.
W takim stanie rzeczy łożenie pieniędzy na udział w jakichś akcjach promocyjnych mija się celem.
 
 
#5 popieram poprzednikaeSPe 2012-12-07 01:42
Unijne, to znaczy niczyje? Przecież my też się dokładamy do tego budżetu unijnego!!
Od samego początku (wystarczy wrócić do wątków o KRAINIE SERDECZNOŚCI przed kilku lat) twierdziłem że to jakaś paranoja powiązana z wyłudzeniem kasy. Bo i co my możemy mieć wspólnego z jakimś szlakiem który omija nas szerokim kręgiem? W zasadzie cały projekt polegał na wyłudzeniu poważnych pieniędzy i tym jak najszybciej powinien zająć się prokurator. To co zapłaciliśmy komuś gdzieś z Poznania, (tak ktoś stwierdził wcześniej) pierwszy z brzegu maturzysta radzyńskich uczelni napisałby może nawet i bardziej przejrzyście i za darmo jako praca maturalna. Tak jak ktoś wcześniej wspomniał, nie mamy czego promować, gdy nie ma oferty przytrzymania turysty dłużej jak czas na wypicie kufla piwa.
 
 
#6 Pałac i turyścicukiernik 2012-12-07 10:05
Nie lubię się powtarzać ale prawda jest taka że dopóki nie pójdzie pałac a prywatne ręce inni inwestorzy nie zainwestują w turystykę na obszarze Radzynia. Jak wy sobie to wyobrażacie że obcy przyjedzie otworzyć kawiarnię nie mając magnesu turystycznego. Sprzedać pałac ( nie dzierżawić bo tylko oszust wsadzi miliny w doprowadzenie pałacu do stanu idealnego z udziałem na 20 lat Bo nikt tego nie zrobi) z bardzo dobrą umową 80% zatrudnionych z Radzynia Otwarty obiekt dla zwiedzających minimum 40% uporządkowany park z wolnym dostępem. Wtedy już inwestor sam się postara o promocję Radzynia. A i kawiarnie hoteliki same powstaną jak grzyby po deszczu. A tu się wynajmuje kolejne pomieszczenia w pałacu blokując rozwój pałacu, wydaje ogromne pieniądze bez zarobku RKS co nam z rozgłosu jak nie ma co sprzedać ." Kochani turyści tu jest pałac ładna droga o tam są kamerki no i tyle na temat, teraz idziemy na lizaki" :lol: Dajcie wreszcie nam zarobić a nie zmuszać do ucieczki z Radzynia.
 
 
#7 Pałac i turyścicukiernik 2012-12-07 10:06
Przecież pałac to nie papierek który się zgniecie wsadzi w kieszeń i wyniesie
 
 
#8 RE: Miasto zrezygnowało z promocji w „Szlaku Jagiellońskim"Jacek 2012-12-08 05:18
Powinno być kulturalnie ale nie mogę nosz ku...a mać. Mamy takie ładne miasto i nie potrafimy tego sprzedać :(
qwertyu skąd te liczby? Nie czepiam się tylko pytam z ciekawości.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Sprzedam pszenżyto
piątek, 18 kwietnia 2025
noimage
SPRZEDAM FORDA FOCUSA CABRIO
wtorek, 22 kwietnia 2025
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
wtorek, 15 kwietnia 2025