Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Pozytywna ocena formalna „Szwajcara”
Myślę że to odpowiedni moment, aby uzyskać środki na budowę takiego centrum. Środki zarówno krajowe ...
- eSPe - Pozytywna ocena formalna „Szwajcara”
Czy tu chodzi o to że Szwajcarzy chcą nam dać duże pieniądze za darmo? Na jakich warunkach i ile ? B...
- kinga75 - Mentzen w Radzyniu Podlaskim
Widziałam te tłumy,szału nie było a bredził jak zwykle
- Sunny - 108 osób więcej pojechało autobusem na PKP
Połączenie autobusowe jest nie tylko potrzebne ale konieczne. Koszty są zrozumiałe...
- swalencik - 108 osób więcej pojechało autobusem na PKP
Jak sam nie korzystam, to uwalić. To chyba taka mentalność. Bardzo dobrze, ze jest ten bus , tylko m...
- komentator
Co z tymi śmieciami? |
Miasto Radzyń Podlaski | |||
poniedziałek, 03 lutego 2025 06:00 | |||
Większa częstotliwość rozwiąże problem przepełnionych kontenerów na osiedlach, ale zrodzi wyższe koszty odbioru. Czy to tu naprawdę leży problem? PORÓWNANIE CEN System „śmieciowy” musi się bilansować. To, co wpłacają mieszkańcy musi wystarczyć na opłacenie odbioru i zagospodarowania odpadów. W roku 2025 koszt transportu tony odpadów wzrósł z 513 zł do 520 zł. Pięć lat temu stawka wynosiła jeszcze 287 zł, by rok później osiągnąć wysokość 316 zł. W 2022 roku było to 357 zł a dwa lata temu już 458 zł. W sumie, w ciągu pięciu lat, koszty wzrosły o 232 zł. KŁOPOTLIWE KONTENERY I PRZEPISY USTAWOWE Częstotliwość odbioru odpadów została ustalona tak, aby pieniędzy z wpłat wystarczyło na opłaty. Jest to zgodnie z przepisami Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uzyskała pozytywną opinię „Sanepidu” w Radzyniu Podlaskim. Przepisy określają liczbę i wielkość pojemników na odpady komunalne. W zabudowie wielorodzinnej na każde 50 mieszkańców powinien znajdować się min. jeden kontener o pojemności 1100l na każdą frakcję odpadów. Taka ilość pojemników nie pozwoliłaby na ich przepełnienie. Problem w tym, że często altany są zbyt małe, a ilość kontenerów niezgodna z przepisami. Jeśli liczba osób we wspólnocie, korzystająca z jednej wiaty śmietnikowej przekracza 50, pojemność należy odpowiednio zwiększyć. Jeśli kontenery na dzień-dwa przed odbiorem wyglądają jak na zdjęciu powyżej prawdopodobnie jest ich za mało. Powiedzmy to wyraźnie: nie planujemy w 2025 roku kolejnego podnoszenia opłat za śmieci! Dlatego aby poprawić sytuację musimy współpracować: urząd miasta – spółdzielnie/wspólnoty – mieszkańcy. Prosimy o ograniczenie ilości „produkowanych” śmieci oraz w miarę możliwości – zapewnienie odpowiedniej ilości kontenerów. Jeśli to niemożliwe – prosimy o wyrozumiałość. Rozwiązanie problemu przepełnionych pojemników zależy w dużej mierze od nas samych. Wystarczy, że wyrzucimy niezgniecione kartony, aby pojemnik zapełnił się błyskawicznie. Odpowiednio złożone lub spłaszczone zajmą nawet 5 razy mniej miejsca. Pojemnik na metale i tworzywa sztuczne również szybciej się przepełni, gdy nie zgnieciemy butelek, puszek czy opakowań po mleku i sokach. CZAS NA ANALIZĘ Kwestia zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów jest przedmiotem naszej analizy. Czekamy na rozliczenie pierwszego miesiąca, aby móc zweryfikować prawidłowość naszych założeń na 2025 rok. Nie wykluczamy możliwości zwiększenia częstotliwości odbioru śmieci. Chcemy to dobrze przeliczyć. Nie może się to wiązać z kolejną podwyżką, więc prosimy o czas na analizę tego, ile śmieci generujemy i ile kosztuje ich zagospodarowanie. W pierwszej kolejności zweryfikujemy możliwość zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów zmieszanych w zabudowie tak jedno- jak i wielorodzinnej. To ta frakcja odpadów rodzi największe kłopoty i w związku z tymi odpadami działania podejmiemy w pierwszej kolejności.
|
Komentarze
mam zatem kilka pytań:
1. jaki procent ceny śmieci są to opłaty pobierane przez "Adamki" a jaki przez PUK.
2. jaka jest cena za odpady w sąsiednich gminach ( W kampanii pan burmistrz porównywał do Czemiernik)
3. Jakie jest "obłożenie" ekip oddelegowanych do "śmieci" tzn. w jakim stopniu są one wykorzystane.
4. Jakie są koszty biurowe.
Proszę mi wierzyć zejść z kosztami o 20% to nie jest żaden problem ( myślę że coś o tym wiem) - w szczególności w tego typu zakładzie gdzie nigdy optymalizacja kosztów nie była prowadzona. Tylko nie przeprowadzi je osoba która nigdy nie pracowała w warunkach "rynkowych" (nie nominat przyniesiony w teczce).Jakby co to mogę pomóc
Czy tylko o pieniądze chodzi?