Już niedługo

"Dworskie Opowieści" - Aukcja w Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim, 10.05.2025, 18:00, PAŁAC POTOCKICH
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Wczoraj jakiś fujar albo .... zaczął ścinać trzciny na dużym stawie.Jak można w okresie lęgowym ptac...
- radzyniak0000001 - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
A gdyby tak odrestaurować te lochy albo rozbudować to może byłaby to atrakcja turystyczna?
- niepokorny - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
- niepokorny - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Ile masz lat, że jeszcze wierzysz w bajki? Podziemia wokół pałacu były niczym innym, jak sposobem od...
- kurka wodna - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Swego czasu coś mówiono o podziemnych korytarzach wychodzących z pałacu. To jakaś bajka czy tajemnic...
- niepokorny
Ogólnopolski projekt „Dostępna szkoła” wkrótce w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkach! |
Angelika Kublicka | |||
wtorek, 12 października 2021 06:00 | |||
„Dostępna szkoła” to projekt realizowany przez Fundację Fundusz Współpracy i Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” – program Dostępność Plus. Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2019-2023. I właśnie taką szkołą „bez barier” ma być wkrótce Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Borkach (pow. radzyński), która otrzymała grant w projekcie „Dostępna szkoła”. Spośród 122 wniosków wstępnych, złożonych przez organy prowadzące z całej Polski, szkoła w Borkach znalazła się wśród 12 zwycięzców. Kolejnym etapem było przygotowanie wniosku właściwego. Nad tym wnioskiem pracowało w szkole aż 12 nauczycieli z panią dyrektor na czele. Początkowo audyt zewnętrzny dotyczył dostępności w obszarze architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym oraz organizacyjnym, by następnie przejść do Indywidualnego Planu Poprawy Dostępności, Harmonogramu Finansowo-Rzeczowego oraz wniosku właściwego. Wniosek właściwy został bardzo wysoko oceniony i dzięki temu szkoła w Borkach została zakwalifikowana do projektu. Wniosek, złożony przez Gminę Borki, był wspólny dla Szkoły Podstawowej w Woli Chomejowej oraz Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkach. Kwota, która została przyznana to blisko 1 300 000 zł, w tym około 1 000 000 zł przypada szkole w Borkach. „Przed nami mnóstwo pracy nad realizacją projektu, który potrwa blisko dwa lata” – mówi pani Urszula Oprawska-Abdułłajew, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Borkach. Co zatem zmieni się w szkole w Borkach? Model dostępnej szkoły zakłada poprawę dostępności placówki poprzez eliminowanie barier w czterech obszarach. Pierwszym z nich jest obszar architektoniczny, który obejmuje standardy przygotowania infrastruktury pod kątem dostępności nie tylko dla uczniów z niepełnosprawnościami, ale także dla nauczycieli, rodziców i członków lokalnej społeczności. Drugi obszar to obszar techniczny, który obejmuje standardy określające dostępność poszczególnych pomieszczeń i ich wyposażenia dla uczniów i nauczycieli z niepełnosprawnością. Kolejnym jest obszar edukacyjno-społeczny obejmujący standardy, których wdrożenie ma na celu usprawnienie zaspokajania indywidulanych potrzeb uczniów niepełnosprawnych w zakresie nauki, opieki i wychowania. W tym zakresie przewidziane jest również podnoszenie świadomości, umiejętności i kwalifikacji pracowników. Ostatnim z obszarów jest obszar organizacyjny, który obejmuje standardy usprawniające proces zarządzania szkołą i organizację pracy szkoły w zakresie wsparcia osób z indywidualnymi potrzebami. Projekt „Dostępna szkoła” w placówce w Borkach to przede wszystkim innowacyjne rozwiązanie, które umożliwi zniwelowanie barier architektonicznych, ale także świadomościowych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
|