Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Wesołych Świąt!
Widzisz kropki w nawiasie? Cenzura. Co zostało ocenzurowane? Nazwa strony ze słowem kocham. Jeżeli d...
- pioter - Wesołych Świąt!
?
- niepokorny - Wesołych Świąt!
to było na kochających inaczej czyli (...). Ciekawe czy będzie wykropkowane.
- pioter - Odpowie za uszkodzenie Pałacu Potockich
za plamy oleju lub ropy po całym mieście,niby są służby ale nic nie widzą wystarczyło tylko przejść ...
- FOX58 - Odpowie za uszkodzenie Pałacu Potockich
Brawa dla I LO na Partyzantów! W najnowszym rankingu Perspektyw są na 504. pozycji (623. w 2023 r.) ...
- emenemsik
Praktyki zawodowe młodzieży Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej w Grecji |
Beata Orlicz | |||
sobota, 04 czerwca 2016 06:00 | |||
18 maja 2016 roku uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej wyjechali na zagraniczne praktyki zawodowe do Grecji. Uczniowie klasy technikum agrobiznesu odbyli praktyki w ramach projektu staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt.: "Młody Europejski Rolnik", realizowany ze środków PO WER na zasadach programu Erasmus + sektor Kształcenie i Szkolenia Zawodowe. Projekt był realizowany przez Europejską Fundację Rozwoju Regionalnego w Olsztynie. Praktyki zawodowe odbywały się w malowniczej miejscowości Leptokaria położonej na Riwierze Olimpijskiej w Grecji. 18 maja o godzinie 800 wyruszyliśmy w długą drogę na południe Europy przemierzając Słowację, Węgry, Serbię oraz Macedonię. Program pobytu składał się z dwóch części: zajęć praktycznych w zawodzie oraz programu kulturowego, podczas którego uczniowie rozwijali kompetencje kulturowe i społeczne, poznawali codzienne życie Greków, ich obyczaje oraz zwiedzali atrakcje turystyczne w regionie. Uczniowie odbywali praktyki w lokalnych gospodarstwach rolnych oraz na plantacjach upraw i drzewek owocowych: granatów, kiwi, winogron, czosnku oraz w gaju oliwnym. Młodzież poznała mechanizm funkcjonowania gospodarstw ekologicznych: metody zarządzania ekologiczną produkcją rolną, techniki uprawy, ideę wydłużonych płodozmianów oraz międzyplonów w produkcji ekologicznej, zasady ekologicznego nawożenia i ochrony roślin, zasady doboru i wykorzystania konkretnych maszyn do działań ekologicznych. Uczniowie podczas zajęć praktycznych poznali również zasady i warunki ekologicznego chowu: zasady doboru ras, diety (rodzaje i sposoby wytwarzania pasz) oraz pielęgnacji zwierząt gospodarskich. Młodzież dzięki wycieczkom edukacyjnym poznała zasady funkcjonowania ekologicznych tradycyjnych przedsiębiorstw rolno-spożywczych m.in. technologię produkcji sera feta. Realizując program kulturowy młodzież odbyła wycieczkę do malowniczo położonego zespołu klasztorów w Meteorach, gdzie zwiedzano najstarszy i najważniejszy klasztor Przemienienia Pańskiego zbudowany na najwyższej skale masywu (613 m n.p.m.) - na szczycie Szerokiej Skały. Aby wejść do klasztoru na wysokość 250 m uczniowie musieli pokonać 115 wykutych w skale schodów. Z góry podziwialiśmy zapierające dech w piersiach widoki. Program obejmował również rejs statkiem Elizabeth na malowniczą wyspę Skhaitos, na który zabrał nas kapitan Kostas wraz z załogą. Podczas rejsu po Morzu Egejskim podziwialiśmy piękne wyspy, polowaliśmy z aparatem na delfiny oraz uczyliśmy się greckiego tańca Zorba. Na wyspie zwiedzaliśmy miasteczko Skiatos, podziwialiśmy typową grecką zabudowę z białymi domkami i malowanymi na błękit okiennicami, spacerowaliśmy po wąskich wznoszących się w górę uliczkach. Na koniec odpoczywaliśmy na "złotej plaży" Kukunari otoczonej pachnącym lasem piniowym i zielonymi pagórkami. Relaks na plaży, na której piasek skrzy się i błyszczy jak brokat oraz kąpiel w błękitnym morzu był wspaniałym zwieńczeniem tejże podróży. W czasie wolnym młodzież wypoczywała na plaży lub nad hotelowym basenem, uczestniczyła w organizowanych spotkaniach integracyjnych np. wspólne oglądanie meczu, zabawa w kalambury, dyskoteki w hotelu. 14-dniowe szkolenie zawodowe pokazało młodym ludziom nowe perspektywy, udowodniło że mobilność edukacyjna i zawodowa przynosi wiele korzyści, a także pożyteczne doświadczenia. Podstawowe cele osiągnięte w trakcie realizacji projektu to przede wszystkim: Następna grupa uczniów naszej szkoły wyjeżdża na praktyki jesienią na przełomie września-października.
|