Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- W jakim stanie jest Radzyń?
Czy ty czytasz co piszesz ? Domyślam się treści,zgadzam się z nią, ale forma jej przekazania jest do...
- Yato - W jakim stanie jest Radzyń?
Pani sprzedająca truskawki na ulicy naszego miasta płacze , że umówiła się z Panem Burmistrzem w spr...
- Kraków - W Radzyniu Karol Nawrocki
Jakieś dowody? Muran i Wielki Bu się nie liczą. O ćpaniu najwięcej wie zmurszałek Terlecki. Ten to ć...
- pioter - W Radzyniu Karol Nawrocki
Ale brać dopłaty do hektarów,kupować wypasione traktory to już pasuje
- Sunny - W Radzyniu Karol Nawrocki
Nie strasz bo sie zesrasz a na pampersy ciebie nie stac Dowody sutenerstwa i ćpania są oczywiste
- Sunny
Jak młodzież z Zakrzewa powitała wiosnę |
Danuta Domańska-Guz | |||
środa, 30 marca 2016 07:00 | |||
Tego dnia dzień zrównał się z nocą, która jest coraz krótsza, a dzień coraz dłuższy. Ten, kto jest znakomitym obserwatorem, ujrzy wiosnę, usłyszy i poczuje. Wiosna to przecież słońce, zielone pąki i pierwsze kwiaty, to świergot ptaków i powiew ciepłego wiatru. W Szkole Podstawowej w Zakrzewie pierwszy dzień wiosny obchodziliśmy w środę 23 marca. Ponieważ był to także ostatni dzień zajęć dydaktycznych przed Wielkanocą, świętowanie rozpoczęliśmy kiermaszem pisanek wykonanych przez naszych uczniów. Pięknie wykonane ozdoby cieszyły oko i szybko znalazły nabywców. Priorytetem naszej szkoły jest dbałość o środowisko naturalne, wykorzystujemy więc każdą okazję, aby zachęcać dzieci do regularnego segregowania odpadów. Przetwarzanie śmieci i zawartych w nich surowców wtórnych to wielka korzyść dla naszej planety. Wydobywanie i przetwarzanie surowców jest związane z obciążeniem i niszczeniem środowiska. Dzięki recyklingowi oszczędzamy zasoby naturalne i nie dewastujemy przyrody. Niestety często okazuje się, iż nie każdy zdaje sobie sprawę z tego problemu, nie każdy też wie jak postępować, aby włączyć się i uczestniczyć w systemie selektywnej zbiórki odpadów oraz jak stosować się do zasad jej funkcjonowania. Nie jest to rzecz trudna, ale wymaga minimalnego zaangażowania i wyrobienia pewnego nawyku wprowadzonego w codzienne życie – co staraliśmy się osiągnąć poprzez zabawy i konkursy. Uczniowie m.in. rozwiązywali zagadki i krzyżówki ekologiczne, wrzucali zgromadzone odpady do odpowiednich pojemników, malowali eko-plakaty. Zwieńczeniem dnia był happening – uczestnicy, ubrani w stroje wykonane z surowców wtórnych, przeszli przez Zakrzew, niosąc transparenty manifestujące ich ekologiczne przekonania.
|