Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 25 kwietnia 2025 imieniny: Marka, Jarosława

Już niedługo


"Dworskie Opowieści" - Aukcja w Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim, 10.05.2025, 18:00, PAŁAC POTOCKICH
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Jest duża szansa na uratowanie programu dotyczącego instalacji solarnych

Michał Maliszewski   
środa, 04 marca 2015 08:00

Podczas losowania zestawów Świetna wiadomość dla oczekujących na instalację paneli solarnych na swoim domu, którzy skorzystali z programu „Czysta energia w powiecie radzyńskim”.

Jest duża szansa na uratowanie projektu dotyczącego instalacji solarnych. Wczoraj burmistrz miasta Jerzy Rębek w towarzystwie wójtów z terenu powiatu radzyńskiego udał się do Urzędu Marszałkowskiego. Po długich negocjacjach udało się przedłużyć czas na realizację programu.

- Jeśli wójtowie wyrażą zgodę to zaczniemy kontynuować nasze działania związane z programem „Czysta Energia w powiecie radzyńskim” – rozpoczął burmistrz Rębek. – To dobra wiadomość, ponieważ będziemy mieć przedłużony czas realizacji tego projektu do końca października, a rozliczenie do końca listopada. Jest też możliwość korzystania z zaliczki, jaka została nam przekazana wcześniej. Musimy działać błyskawicznie, ponieważ trzeba wykonać jak najszybciej inwentaryzację, by sprawdzić w jakim stopniu jest zrealizowany ten program. Jeśli ten proces zakończymy, ogłosimy przetarg i wyłonimy nowego wykonawcę. Mamy szansę tę całą sytuację skierować na poprawne tory – zakończył.

Mamy nadzieję, że uda się doprowadzić ten program do końca, tak żeby jego uczestnicy mogli cieszyć instalacjami solarnymi na dachach swoich domów.

 

Komentarze  

 
#1 pozorypik pok 2015-03-04 12:07
Pozorne starania, przecież jest oczywiste że przepychanki z firmą Rapid potrwają kilka miesięcy. I niby jak ma być ogłoszony nowy przetarg??? Tego burmistrz nie wytłumaczy.Jak tak zależało mu na dobru swoich wyborców to w momencie gdy uznał że firma nie ukończy w terminie trzeba było udać się do marszałka i prosić o wydłużenie terminu. Jaka firma porwie się na taką inwestycję? Jaka firma dostarczy materiał do tej inwestycji? Te i wiele innych pytań należy zadać burmistrzowi, a nie łykać jego obiecanki!
 
 
#2 ad "pozory"tleix 2015-03-04 15:35
Mylisz się
1. umowę z Rapidem rozwiazano - tu burmistrz miał mocne podstawy - jęki tych nieudaczników to co innego. Mogą się sądować a miasto powinno robic swoje - przeprowadzić nowe postępowanie (przetarg)
2. co do przedłużenia terminu u marszałka (BZDURA). Tu i sam prezydent RP nie pomoże - wydłużenie terminu to łakomy kąsek dla kontrolerów - znajomość prawa ZP się kłania.
 
 
#3 pozorypik pok 2015-03-04 16:02
No to radzę się zapoznać z ZP, nowy przetarg nie może zostać ogłoszony do momentu gdy nie zostanie zinwentarywowany i rozliczony dotychczasowy etap prac, a to fizycznie nie jest do zrobienia w przeciągu miesiaca. Co do wydłużenia terminu to jakieś brednie, potrzebna jest dobra wola dwóch stron.
Więc proszę sobie uświadomić, iż do pażdźernika od dziś jest 8 miesięcy. W tym przy dobrych lotach zakończenie dotychczasowego etapu to powiedzmy max 2 miesiące-Zostaje 6 miesięcy
Rozpisanie i rozstrzygniecie przetargu,podpisanie umowy, przy optymistycznym założeniu miesiąc-Zostaje 5 miesięcy do zakończenia projektu
Wykonanie wizji,projektów,zamówienie materiału(okres oczekiwania na materiał ok miesiąca)-Zostaje 3 miesiące
I fakt najtrudniejszy znalezienie ekip które wykonają te ponad 600 instalacji w 3-4miesiące.
Jeszcze są tacy którzy wierzą że to się uda???
 
 
#4 do tleixajak 2015-03-04 17:47
To Ty się mylisz.
1. Miasto umowę rozwiązało bez wystarczających podstaw o czym słychać w środowiskach prawniczych, urzędzie marszałkowskim i innych.
2. Ci "nieudacznicy" jak to ty ich nazywasz zrealizowali o wiele więcej inwestycji związanych z kolektorami słonecznymi. O wiele większych i o wiele trudniejszych. To Liderowi nie udało się dokończyć roboty. Także Rapid-Radzyń 1:0.
 
 
#5 do pik pokajak 2015-03-04 17:55
Wszystko się zgadza. Tylko na procedury przetargowe potrzeba miminum 1,5 miesiąca. 2 tygodnie od ogłoszenia do otwarcia ofert i 30 dni terminu związania z ofertą. Dodajmy jeszcze z dwa tygodnie na odpowiedzi na pytania podwykonawców. Także na realizację inwestycji zostaje 5 miesięcy. Należy jeszcze z miesiąc odjąć na odbiór końcowy. Więc w rezultacie zostaje 4 miesiące na realizację zadania. Faktem jest, że wszystkie firmy z branży i podwykonawcze znają sytuację i podejście Zamawiającego do wykonawcy. Nikt o zdrowych zmysłach nie przyjdzie tu na robotę. W pobliskim Milanowie unieważniono przetarg(za wysokie ceny wykonawców), a było 4 miesiące na realizację 191 instalacji. W Radzyniu jest 4 miesiące na realizację prawie 700 instalacji. To się nie uda. Jestem tego pewny. Z całym szacunkiem, ale Burmistrz i pracownicy urzędu nie mają pojęcia o takiej robocie i nie mają pojęcia jak to można zrealizować.
 
 
#6 ????Racjonalista 2015-03-04 19:17
A nie powinno być następującej kolejności: 1) rozmowa z Rapidem 2) przedłużenie czasu trwania projektu w Urzedzie Marszalkowskim 3) uzgodnienie z Rapidem nowego harmonogramu????

A nie na łapu capu rozwiązywać umowę a później zobaczymy co będzie???
 
 
#7 &Racjonalistaizabela 2015-03-04 22:18
Popieram.Zła i pochopna decyzja dlatego solarów niestety nie będzie,nikt nie zdąży w tak krótkim terminie wykonać ok. 700 instalacji.Szkoda,że Pan burmistrz przed spotkaniem w Urzędzie Marszałkowskim nie zasięgnął opinii fachowców ile czasu potrzeba i ile ekip na montaż tak dużej ilości instalacji.
 
 
#8 do izabelaajak 2015-03-04 22:58
Mieli na własnym "podwórku" przykład ile to trwa.

Rapid miał zrobione wszystkie projekty, których urząd miasta nie chce, więc ten etap trzeba powtórzyć. Jedno uzgodnienie w domu plus dojazd do mieszkańca o ile kogoś się w domu zastanie to minimum godzina. W ciągu dnia można zrobić 8-10 uzgodnień. W ciągu miesiąca 180-220 uzgodnień. Czyli potrzebne jest 3 miesiące na sam etap przed wykonaniem projektów. Później trzeba wykonać projekty i uzyskać wszelkie pozwolenia i decyzje: 2-3 miesiące. I w tym miejscu kończy nam się czas.

Czego by teraz burmistrz nie zrobił i gdzie by nie poszedł i komu czterech liter nie zawracał nic z tego nie będzie. Tylko w październiku wstyd przed Urzędem Marszałkowskim. Przeciągnijmy to co się teraz dzieje do października. Świetnie, wspaniale...
 
 
#9 do ajak i pik poktleix 2015-03-06 16:08
Herezje Panowie siejecie.
Pokaż mi odpowiedni przepis PZP, nakładający obowiązek rozliczenia. Po prostu z-cy musi ponownie oszacować wartość zamówienia.
Dobra wola nie wystarczy, bo termin to istotne "kryterium" wyboru oferty, więc wchodzą w grę zasady równego traktowania w-cy (powtarzam - jest to czynnik obiektywny - raz określony, zobowiązuje obie strony)
A co do pierdów "ajaka" - ja po prostu zapoznałem się z zapisami umowy a nie głosy tzw. środowisk.
 
 
#10 Można było ale chyba nieferbie 2015-03-06 18:40
nie jestem ekspertem, ale chyba na gruncie PZP nie można było przedłużyć terminów Rapidowi, bo to by złamało warunki starego przetargu i pretensje mieliby ci, którzy przegrali przetarg z Rapidem. Więc chyba wersja Racjonalisty odpada. Nie jest tak?
 
 
#11 do tleixajak 2015-03-06 19:36
Jak już zapoznałeś się z umową to trzeba było zapoznać się z SIWZ lub też ogłoszenie o zamówieniu, ponieważ tam masz jak byk napisane jakie są kryteria oceny ofert i na pewno nie jest to termin wykonania.
 
 
#12 do ferbieajak 2015-03-06 19:41
Ustawa Pzp: Art. 144. 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.

W umowie jest napisane, że możliwa była zmiana harmonorgamu rzeczowo-finansowego, z czego wykonawca skorzystał i lider wprowadził to jako aneks do umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy określa zakres rzeczowy i finansowy oraz TERMINY, w których ten zakres ma być wykonany. Także wniosek z tego taki, że zamawiający miał możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia przez wykonawcę.
 
 
#13 do "ajak"tleix 2015-03-06 22:36
Toteż dlatego użyłem cudzysłowia pisząc kryterium. Nie jest on stricte warunkiem ale wielu w-ców składa lub nie oferty szacując swoje szanse na realizację zamówienia, więc zostaję przy niezmienności terminu. A ty ciągle strzelasz ślepakami, bo harmonogram jest jak guma, którą można naciągać z tym że granicę wyznacza ostateczny termin realizacji przedmiotu zamówienia. Nie wprowadzaj innych w błąd.
 
 
#14 do "tleix"ajak 2015-03-06 23:09
Napisałeś "bo termin to istotne "kryterium" wyboru oferty". Ofertę wybiera zamawiający, a nie wykonawca. Pisząc ten bełkot popełniasz kardynalny błąd i brak Ci elementarnej wiedzy.

Poza tym czy Rapidowi, który zrobił w miesiąc(zimowy) 270 instalacji potrzeba było wydłużenia terminu? Chyba nie.

Nie wiem co ma na celu ten wywód o terminach.

Poza tym odsyłam do ustawy Pzp: Art. 144.
 
 
#15 do "ajak"tleix 2015-03-07 10:36
Już ci to wyjaśniłem.
Powołując się na 144 strzelasz sobie w kolano.
Termin to niezbywalna część zamówienia, o którym się nie mówi dopóki tacy fachmeni (jak ich tu pięknie reklamujesz) nie spier..lą roboty.
No a co z twoim harmonogramem? Nie musisz dziękować za uświadomienie ci różnicy.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Kupie nieruchomość w okolicy
niedziela, 13 kwietnia 2025
Naszywki Polska
Naszywki Polska
piątek, 25 kwietnia 2025
Plecak turystyczny trekkingowy 50 L
Plecak turystyczny trekkingowy 50 L
piątek, 25 kwietnia 2025