Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 29 marca 2024 imieniny: Wiktoryny, Eustachego | Jutro zmiana czasu na letni

Tryb działania branży rozrywkowej w czasie pandemii COVID-19

Artykuł partnera   
piątek, 13 maja 2022 05:00

Zmiany w branżyNie jest tajemnicą, że pandemia miała (i nadal ma) znaczący wpływ na każdy sektor, w tym sektor kultury i rozrywki.

Oprócz poważnych konsekwencji dla zdrowia, COVID-19 w znacznym stopniu wpłynął i zmienił funkcjonowanie branży rozrywkowej nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Prawda jest taka, że wiele branży doświadczyło negatywnych skutków nie tylko samego rozprzestrzeniania się wirusa, ale również wprowadzanych restrykcji. Gdy obostrzenia były naprawdę surowe, tysiące obiektów kultury i rozrywki, takie jak kina, teatry, muzea, czy nawet kasyna ledwo wiązały koniec z końcem. A jak sytuacja wygląda teraz? Czy branża rozrywkowa wciąż odczuwa piętno koronawirusa?

Branża rozrywkowa kiedyś: era Internetu

Nie da się ukryć, że w 2020 roku globalna pandemia wpłynęła na rozrywkę w każdej formie –instytucje kultury i rozrywki zostały tymczasowo zamknięte. Gdy miliony ludzi przebywało na kwarantannie, konsumenci zostali zmuszeni do pozostania w domu i korzystania z rozrywek online. Gdy w Polsce pojawiły się pierwsze przypadki zachorowania na koronawirusa, polski rząd postanowił wdrożyć ograniczenia w każdym sektorze gospodarki. Wprowadzone obostrzenia były niezwykle rygorystyczne dla branży rozrywkowej. Działalność takich instytucji jak: kina, galerie sztuki, teatry, domy kultury, muzea została wtedy całkowicie zawieszona, a wszelkie wydarzenia muzyczne odwołane. Z tego powodu, niektóre podmioty rozrywki odnotowały spadek dochodów aż o 60%. Jednak niektóre z nich znalazły doskonałe wyjście z tej sytuacji. Większość instytucji kultury i rozrywki przeniosła swoją działalność do Internetu.

W Internecie można było zobaczyć m.in. spektakle teatralne online, a takie serwisy streamingowe jak Netflix zyskały ogromną popularność (liczba subskrybentów wzrosła do 222 milionów), ponieważ dawały możliwość oglądania nowości ze świata kina bez ograniczeń. Kasyna również odnalazły się w nowej sytuacji, otwierając swoją działalność online. Ponadto, wiele z nich zachęcało klientów oferując darmowe spiny lub inne zachęty. Wnioski są takie, że w najgorszym czasie rozprzestrzeniania się pandemii i wzrostu liczby zachorowań na COVID-19, większość sektora kultury i rozrywki przeniosło swoją działalność do Internetu, ponieważ tylko tak miało możliwość utrzymania się na rynku.

Branża rozrywkowa teraz: powrót do normalności

Bez wątpienia, pandemia przyśpieszyła trendy widoczne w branży kultury i rozrywki przed koronawirusem – takie jak rosnąca dominacja rynkowa sprzedaży cyfrowej, usług przesyłania strumieniowego, czy gier wideo. Jednak obecnie, po zaszczepieniu się obywateli na COVID-19, wydaje się, że wszystko wraca do normalności. Sale w kinach znowu zaczęły się zapełniać, miejsca na spektakle w teatrze szybko się wyprzedają, a bilety na koncerty znikają w mgnieniu oka. Mimo to, niektóre instytucje rozrywkowe zostawiają swoją działalność w Internecie – na przykład kasyna online. Niektóre z nich wciąż pozostają w formie witryny internetowej, ponieważ okazuje się, że jest to bardziej dochodowa opcja. Szacuje się, że globalny rynek hazardu online będzie wyceniony na ponad 92,9 miliarda dolarów do 2023 roku. Podczas, gdy wiele osób porzuciło internetowe spektakle teatralne na rzecz wybrania się z partnerem do teatru, to zgodnie z analizą, niektóre wzorce konsumpcji i nawyki konsumenckie wyuczone podczas pandemii zostaną utrwalone. Na dzień dzisiejszy, można zaobserwować cztery główne nurty związane z branżą rozrywkową:

  • · Po kryzysie COVID-19 światowy przemysł rozrywkowy stanie na nogi.
  • · Zużycie danych online wzrosło o 30% podczas pandemii.
  • · Wiele wzorców konsumpcji i nawyków konsumenckich wyuczonych podczas pandemii zostanie osadzonych.
  • · Oczekuje się, że muzyka na żywo i kino wrócą do normy.

Widać wyraźnie, że pandemia wiele zmieniła. Niektóre instytucje kultury i rozrywki wznowiły swoją działalność i cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Jednak te, które zdecydowały się pozostać w świecie online również nie mogą narzekać na brak sympatii ze strony konsumentów. Można powiedzieć, że COVID-19 wiele zabrał, ale też dużo dał. Nie można zapomnieć, że z pandemią zbiegło się pojawienie nowych usług przesyłania strumieniowego wideo z tak wybitnych studiów jak Amazon czy Netflix.

Większość z nas może jednogłośnie powiedzieć, że najgorszy okres pandemii jest już przeszłością. Albo przynajmniej tak się może wydawać, ponieważ branża rozrywkowa funkcjonuje jak dawniej, a restrykcje nie są już tak uciążliwie. Jednak teraz problemem stają się oszuści, którzy pod pretekstem poprawy jakości dostarczanej rozrywki starają się coś wyłudzić. Wraz ze zmianą nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, mogą pojawić się nadużycia ze strony sprzedawców. Może koronawirus nie jest już największym zagrożeniem, ale mimo wszystko należy pozostać czujnym na inne zagrożenia, które mogą pojawić się w branży rozrywkowej.

 
noimage
rozsiewacz motyl 400kg
niedziela, 17 marca 2024
noimage
Wkrętarka i zakrętarka Milwaukee
poniedziałek, 18 marca 2024
noimage
Owies
niedziela, 17 marca 2024