Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Debata odbędzie się w pałacu
W Lipnie cztery kursy taxi = bilet miesięczny na komunikację miejską. Janek64 a jak ktoś nie jest ni...
- for_sale - Debata odbędzie się w pałacu
Jeśli chodzi o komunikacje Pan burmistrz ma dla osób niepełnosprawnych busa , odpowiednio przystosow...
- Janek64 - Debata odbędzie się w pałacu
komu ten autobus potrzebny , co pusty jezdzi ? Basen choć do niego trzeba dopłacić jest niezbędny. M...
- Janek64 - Debata odbędzie się w pałacu
Znakomitą kalkulacje kosztów funkcjonowania jednej linii komunikacji miejskiej przedstawił for_sale....
- zjp - Debata odbędzie się w pałacu
po co inwestować w autobusy, na taki Radzyń to wystarczy jedna prywatna marszutka, niech sobie jeźdz...
- P.K.
Rzeczy do zrobienia po zakupie używanego samochodu |
Artykuł partnera | |||
piątek, 11 marca 2022 07:00 | |||
Jest wiele głupich elementów w opisach aut używanych, ale zdecydowanie najgłupszym ze wszystkich jest „nie wymaga wkładu”. Tak dobrze to nie ma, bo są rzeczy, które w używanym samochodzie należy wymienić na dzień dobry, a lista może być albo dość długa, albo bardzo długa, zależnie od tego, jak bardzo chcesz być pewien swojego auta. Czemu ufać, a czemu nie? Sprawdzasz auto w czasie jazdy próbnej, jedziesz do mechanika, masz nawet raport z carVertical – wszystko wydaje się w porządku, są też wpisy w książce serwisowej z niedawnej wymiany oleju. Auto idealne, jedyne, za co trzeba zapłacić, to tankowanie i można śmigać? Niekoniecznie. Choć raporty z historii pojazdu są dobre, to przecież rzadko mówią na przykład o wymianie rozrządu. Książka serwisowa, nawet zakładając, że jest autentyczna, nie mówi niczego o tym, jak profesjonalne były to naprawy. Zawieszka od oleju pod maską jest do zdobycia u każdego mechanika za darmo, więc… Do zrobienia na bank Zacznijmy od listy rzeczy, które należy wymienić absolutnie i bezdyskusyjnie. Rozrząd. I tu nie ma, że był robiony, nie ma chodzenia na łatwiznę i wymieniania samego paska – nie, rozrząd to rozrząd i ma być zmieniony w całości. Czy to konieczne? Jeśli nie chcesz, żeby pękł w czasie jazdy i zrobił armagedon pod maską, to tak. Olej i komplet filtrów. W automacie także olej w skrzyni. To nie są wielkie koszty, choć oczywiście poczujesz je w portfelu. Zdecydowanie bardziej odczuwalne jednak będą koszty napraw, jeśli któryś z tych prostych kroków przeoczysz. Zbieżność, a właściwie pełna geometria. Gdyby kierowcy robili ją regularnie, to by ją można było pominąć, ale ponieważ właściwie nikt nie ustawia geometrii, to warto od tego zacząć, żeby ochronić zawieszenie i podnieść komfort jazdy. Lista dodatkowych sugestii Wiele napraw nie jest może koniecznych, ale warto je przeprowadzić z tego samego powodu, co geometrię. Po prostu wszyscy je podle ignorują, a jeśli chcesz mieć nadzieję na długą jazdę bez zbędnych przygód, to warto iść trochę dalej, niż wymaga plan minimum.
Warto też spojrzeć na auto z dystansu. Każdy używany samochód ma jakiś słaby punkt i zwykle, mając jeszcze resztki budżetu, warto zainwestować, bo to po prostu miły akcent i często sposób na to, żeby w przyszłości uniknąć jeszcze poważniejszych kosztów. To co trzeba, to naprawdę trzeba, a lista opcjonalna będzie zdecydowanie dłuższa i dość indywidualna.
|