Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Między nami Liderkami: Z pustego i Salomon nie na...
W kraju niespokojnie, schronów nie ma, ale dobrze że są liderki. Zajęcia jednej Pani "Z pustego i Sa...
- Mar Pol - Między nami Liderkami: Z pustego i Salomon nie na...
kobiety szkolenie w dobrostanie bo mężczyźni szkolenie wojskowe i w kamasze na front i mogą już nie ...
- kinga75 - Silent Disco na zakończenie wakacji!
"jak się bawią ludzie wtedy gdy nie pada deszcz jak się bawią ludzie gdy kochają się "
- niepokorny - Z czego składa się opłata za śmieci
Śmieci coraz więcej PUK za darmo nie wywiezie Miasto nie zarabia Koszta musimy pokryć my Gorzkie to ...
- niepokorny - Z czego składa się opłata za śmieci
dawno temu jak wprowadzano segregację odpadów zapewniano że owszem to dodatkowa praca dla kazdego z ...
- winiek8
Rzeczy do zrobienia po zakupie używanego samochodu |
Artykuł partnera | |||
piątek, 11 marca 2022 07:00 | |||
Tak dobrze to nie ma, bo są rzeczy, które w używanym samochodzie należy wymienić na dzień dobry, a lista może być albo dość długa, albo bardzo długa, zależnie od tego, jak bardzo chcesz być pewien swojego auta. Czemu ufać, a czemu nie? Sprawdzasz auto w czasie jazdy próbnej, jedziesz do mechanika, masz nawet raport z carVertical – wszystko wydaje się w porządku, są też wpisy w książce serwisowej z niedawnej wymiany oleju. Auto idealne, jedyne, za co trzeba zapłacić, to tankowanie i można śmigać? Niekoniecznie. Choć raporty z historii pojazdu są dobre, to przecież rzadko mówią na przykład o wymianie rozrządu. Książka serwisowa, nawet zakładając, że jest autentyczna, nie mówi niczego o tym, jak profesjonalne były to naprawy. Zawieszka od oleju pod maską jest do zdobycia u każdego mechanika za darmo, więc… Do zrobienia na bank Zacznijmy od listy rzeczy, które należy wymienić absolutnie i bezdyskusyjnie. Rozrząd. I tu nie ma, że był robiony, nie ma chodzenia na łatwiznę i wymieniania samego paska – nie, rozrząd to rozrząd i ma być zmieniony w całości. Czy to konieczne? Jeśli nie chcesz, żeby pękł w czasie jazdy i zrobił armagedon pod maską, to tak. Olej i komplet filtrów. W automacie także olej w skrzyni. To nie są wielkie koszty, choć oczywiście poczujesz je w portfelu. Zdecydowanie bardziej odczuwalne jednak będą koszty napraw, jeśli któryś z tych prostych kroków przeoczysz. Zbieżność, a właściwie pełna geometria. Gdyby kierowcy robili ją regularnie, to by ją można było pominąć, ale ponieważ właściwie nikt nie ustawia geometrii, to warto od tego zacząć, żeby ochronić zawieszenie i podnieść komfort jazdy. Lista dodatkowych sugestii Wiele napraw nie jest może koniecznych, ale warto je przeprowadzić z tego samego powodu, co geometrię. Po prostu wszyscy je podle ignorują, a jeśli chcesz mieć nadzieję na długą jazdę bez zbędnych przygód, to warto iść trochę dalej, niż wymaga plan minimum.
Warto też spojrzeć na auto z dystansu. Każdy używany samochód ma jakiś słaby punkt i zwykle, mając jeszcze resztki budżetu, warto zainwestować, bo to po prostu miły akcent i często sposób na to, żeby w przyszłości uniknąć jeszcze poważniejszych kosztów. To co trzeba, to naprawdę trzeba, a lista opcjonalna będzie zdecydowanie dłuższa i dość indywidualna.
|