Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Coraz więcej osób jeździ busem na PKP
Dobra pojadę z grubej rury. Mam pomysła. Trzeba otworzyć na stacji PKP klub go-go z tańcami na rurze...
- pioter - Coraz więcej osób jeździ busem na PKP
447 to pechowa liczba. Na ZUS zarobił czy jeszcze brakuje.
- pioter - W jakim stanie jest Radzyń?
Może tym busem co ma kursy na stację kolejową? Do niego z naszych podatków dopłaca się około 40 tys....
- zimny - W jakim stanie jest Radzyń?
Mam propozycję, aby w celu pomocy dla osób z niesprawnością ruchową oraz dla innych potrzebujących p...
- eSPe - W Radzyniu Karol Nawrocki
A ile przekręcili głosów w Radzyniu ? Coś ktoś wie ?
- Sunny
Chińczycy złożyli najtańszą ofertę |
Mariusz Szczygieł | |||
czwartek, 25 listopada 2021 07:00 | |||
Budowa będzie podzielona na dwie części. Pierwsza: od końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego do węzła Radzyń Podlaski Północ (22,3 km) chce budować ośmiu wykonawców. Najtaniej, bo za 570,73 mln zł chce to zrobić Stecol Corporation. Kolejne oferty złożyli: Budimex – 576,555 mln zł, konsorcjum firm Aldesa – 607,652 mln zł, Polaqua – 613,957 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 631,212 mln zł, PTU Intercor – 644,500 mln zł, Mota Engil – 644,704 mln zł i Strabag – 690,497 mln zł. GDDKiA przygotowało na ten cel 645,467 mln zł. Drugi odcinek to osiemnastokilometrowa część "dziewiętnastki" od Radzynia Podlaskiego do Kocka. Najtańsza ofertę złożył również chiński Stecol Corporation, który drogę chce wybudować za 560,04 mln zł. Budimex – 624,218 mln zł, Polaqua – 626,492 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 665,160 mln zł, Strabag – 718,787 mln zł, PTU Intercor – 728,160 mln zł, Mota Engil – 733,370 mln zł. GDDKiA zarezerwowało na ten cel 783,579 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje do badania ofert w celu wyłonienia tych najkorzystniejszych dla każdej części postępowania przetargowego. Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku. Inwestycje będą realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawców będzie m.in. zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Oferenci zadeklarowali zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Kogo wybierze GDDKiA? Zobaczymy już w przyszłym roku. Jeśli wygrają najtańsze oferty, to nasz odcinek "eski" wybuduje Stecol Corporation. Co wiadomo o chińskiej firmie? Stecol należy do grupy PowerChina – szóstej największej firmy konstrukcyjno-budowlanej na świecie. W styczniu br. podpisał kontrakt na budowę fragmentu autostrady A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, buduje też zachodni odcinek obwodnicy Łodzi. W swoim bogatym portfolio mają także budowę ośmiopasmowej drogi ekspresowej Nairobi-Thika w Kenii – projekt, który zdobył National Premium Project Award of China, drogę do Ketta w Kongo, poprowadzonej przez skrajnie trudny teren lasu tropikalnego, czy linię metra nr 11 w Wuhan, łączącej centrum ze strefą ekonomiczną Dolina Optyczna. Budowali także linię szybkich kolei Pekin-Szanghaj - najdłuższą tego typu inwestycję na świecie zbudowaną jednoetapowo, czy Wielki Most Sixianjiao - część linii szybkich kolei Guiyang-Guangzhou.
|
Komentarze
https://stooq.pl/q/h/?s=bdx
Jakby Polimex nie po(...)dł pare lat temu to byc moze oni mogliby do takiego projektu wystartować ale chyba nie daje jeszcze rady. Dla CHINCZYKOW nalezy powiedzieć NIE bo naprawy w ciągu kolejnych 20 lat będą 5 razy droższe.
II-gi odcinek STECOL 560 mln, BUDIMEX 624 mln różnica 64 mln. W sumie na obu odcinkach łącznie STECOL jest tańszy od BUDIMEXU o 70 mln zł. No i żaden BYCY tego nie jest wstanie zmienić.