Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 7 października 2022 imieniny: Mirella, Marek, Sergiusz | 1939 - po bitwie kockiej do Radzynia zaczęły wchodzić pierwsze niemieckie oddziały zwiadowcze

Już niedługo

Nigdzie się nie wybieraj... Siedź spokojnie w domu i oglądaj telewizję, albo czytaj książki :)
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Chińczycy złożyli najtańszą ofertę

Mariusz Szczygieł   
czwartek, 25 listopada 2021 07:00

GDDKiA otworzyła ofertyGDDKiA otworzyła oferty na budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Międzyrzec Podlaski – Kock. Najtańsze złożyła chińska firma Stecol Corporation.

Budowa będzie podzielona na dwie części.

Pierwsza: od końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego do węzła Radzyń Podlaski Północ (22,3 km) chce budować ośmiu wykonawców. Najtaniej, bo za 570,73 mln zł chce to zrobić Stecol Corporation. Kolejne oferty złożyli: Budimex – 576,555 mln zł, konsorcjum firm Aldesa – 607,652 mln zł, Polaqua – 613,957 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 631,212 mln zł, PTU Intercor – 644,500 mln zł, Mota Engil – 644,704 mln zł i Strabag – 690,497 mln zł. GDDKiA przygotowało na ten cel 645,467 mln zł.

Drugi odcinek to osiemnastokilometrowa część "dziewiętnastki" od Radzynia Podlaskiego do Kocka. Najtańsza ofertę złożył również chiński Stecol Corporation, który drogę chce wybudować za 560,04 mln zł. Budimex – 624,218 mln zł, Polaqua – 626,492 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 665,160 mln zł, Strabag – 718,787 mln zł, PTU Intercor – 728,160 mln zł, Mota Engil – 733,370 mln zł. GDDKiA zarezerwowało na ten cel 783,579 mln zł.

Komisja przetargowa przystępuje do badania ofert w celu wyłonienia tych najkorzystniejszych dla każdej części postępowania przetargowego. Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku. Inwestycje będą realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawców będzie m.in. zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Oferenci zadeklarowali zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. 

Kogo wybierze GDDKiA? Zobaczymy już w przyszłym roku. Jeśli wygrają najtańsze oferty, to nasz odcinek "eski" wybuduje Stecol Corporation. Co wiadomo o chińskiej firmie? Stecol należy do grupy PowerChina – szóstej największej firmy konstrukcyjno-budowlanej na świecie. W styczniu br. podpisał kontrakt na budowę fragmentu autostrady A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, buduje też zachodni odcinek obwodnicy Łodzi. 

W swoim bogatym portfolio mają także budowę ośmiopasmowej drogi ekspresowej Nairobi-Thika w Kenii – projekt, który zdobył National Premium Project Award of China, drogę do Ketta w Kongo, poprowadzonej przez skrajnie trudny teren lasu tropikalnego, czy linię metra nr 11 w Wuhan, łączącej centrum ze strefą ekonomiczną Dolina Optyczna. Budowali także linię szybkich kolei Pekin-Szanghaj - najdłuższą tego typu inwestycję na świecie zbudowaną jednoetapowo, czy Wielki Most Sixianjiao - część linii szybkich kolei Guiyang-Guangzhou.

GDDKiA otworzyła oferty

 

Komentarze  

 
#1 radaP.K. 2021-11-25 21:23
należy zrobić wszystko aby nie oddać budowy w ręce chińczyków!!! budimex to polska firma z tradycjami, niech na tej drodze zarobią synowie polskiego narodu!
 
 
#2 #PKeSPe 2021-11-25 22:05
A Ty dolozysz te 70 mln różnicy w cenie z własnej kieszeni w ramach dorabiania firmy z tradycjami! Ja wolę aby te pieniądze wydano w bardziej rozsądny sposób. Widzę że nie zdajesz sobie sprawy, ile można zrobić pożytecznego za 70 mln zł
 
 
#3 #2Kamx 2021-11-25 22:39
Nie myślisz logicznie, 70 mln to nie tak dużo. To jeden Sasin! Ale te pieniądze zostaną w Polsce będą z nich zapłacone podatki itd. A nie tak jak to jest z marketami że nie płacą podatków i wyprowadzają pieniądze z Polski.
 
 
#4 RE: Chińczycy złożyli najtańszą ofertępioter 2021-11-25 23:18
Większościowym udziałowcem spółki jest holenderska firma Valivala Holdings B.V. Amsterdam, właściciel 55,1 proc. akcji Budimex SA. Z kolei strategicznym inwestorem firmy jest hiszpański koncern Ferrovial. No to tak w temacie polskiej firmy.
 
 
#5 lo matkoOstryZenek 2021-11-26 02:03
ale debil :]
 
 
#6 RE: Chińczycy złożyli najtańszą ofertępioter 2021-11-26 11:51
nie wiem zenek do kogo to było ale ja bym nie pchał polskich firm do budowy czegoś na taki okres za podaną kwotę gdy inflacja nie jest poskromiona a nie ma mechanizmów kompensacji kwoty podanej w przetargu a rzeczywistymi kosztami powiedzmy za 1,5 do 2 lat. Politykiery sami powiedzieli że dopiero zaczeli prace nad tym problemem ale zapowiedzieli że nie będzie pokrywana cała różnica wynikająca z dużej inflacji
 
 
#7 ;]OstryZenek 2021-11-26 17:43
Do pikeja
 
 
#8 Nie ChinczykomRadzyniak79 2021-11-26 18:36
Chińczycy dają taka cene a potem wsadzają badziewie, robią za miskę ryżu, potem domagają się większych pieniędzy a na koniec schodzą z budowy i trzeba szukać innej firmy. Po ostatnich akcjach GDDKiA robi co może żeby ich odrzucić. Wydaje mi się, że na odcinek Radzyń-Kocyk ich nie wybiorą ale na drugi mogą nie mieć podstaw. Tak czy inaczej skoro są na to lepsze pieniądze to trzeba z nich korzystać żeby zrobić wszystko porządnie. Taka inwestycja już się nie powtórzy w naszym rejonie.
 
 
#9 RE: Chińczycy złożyli najtańszą ofertępioter 2021-11-26 21:51
nie panie szanowny radzyniaku. Chińczycy robili kosztorys po cenach w chwili wypełniania papierów. Gdy zaczęli robić to nagle ceny materiałów poszły w górę. Więc aby się ratować to rzeczywiście tam gdzie drut był niepotrzebny to używali materiałów zastępczych. Nie Chińczycy już nie pracują za miskę ryżu. Jak już wcześniej pisałem jeśli cena materiałów poszła w górę w wyniku zwykłych praw ekonomii bądź spekulacji to się nie dziw. Po następne robotnik chiński zapewnia lepsza ochronę militarną niż furt trup hamerykańskich zołnierzy którzy stacjonują w Polsce. Należałoby postawić parę masztów aby mogli wywiesić 50m chińskie flagi.
 
 
#10 #9eSPe 2021-11-26 22:50
Weź to teraz przetłumacz na polski,bo mało kto zrozumie co miałaś na myśli. Obawiam się że masz trudności ze zrozumiałym wysławieniem się.
 
 
#11 RE: Chińczycy złożyli najtańszą ofertęRadzyniak79 2021-11-27 10:40
Należałoby wypić z 5 piw żeby to zrozumieć. Prosta sprawa - GDDKiA ma na 2 zadanie 783 mln, Chińczyki chcą robić za 560 mln a druga firma za 624 mln. To jest ogromna różnica i gdzieś trzeba później ciąć koszty. Ktoś zrobił kosztorys inwestorski i założył z jakąś rezerwa ile to będzie kosztować. Chińczyki znów idą na ryzyku, że jakoś to będzie. Myślę nawet że 3 pierwsze firmy wyceniły za nisko. Materiały i paliwo szaleją a pracownik też nie będzie chciał mniej zarobić.
 
 
#12 Jaka piękna dyskusjazimny 2021-11-27 11:17
Ludzi którzy nie widzieli ani specyfikacji zamówienia ani kosztorysów
 
 
#13 Chińczycy złożyli najtańszą ofertęMarols 2021-11-29 00:04
Od roku 2000 Hiszpanie są strategicznym inwestorem Budimexu posiadającym ponad połowę akcji. To tak jak Biedronka też nie jest Polska. Także tylko Chińczycy będą Chińczykami a reszta towarzystwa jest bardzo międzynarodowa.
 
 
#14 prosta kalkulacjafast51 2021-11-29 11:34
Cena najwyższa + cena najniższa podzielona przez 2 i oferta najbliższa tej średniej jest najbardziej realna i tego oferenta wybieramy.
 
 
#15 eSPe wciska KIT tu na forumBycy 2021-12-11 06:00
@eSPe naucz się czytać ze zrozumieniem a przede wszystkim LICZYC nasz radzyński matematyku. Moze sp. Pasnikowski cię uczył matmy dlatego nie potrafisz odejmować. Nie wiem skąd wziąłeś te 70 mln zl, chyba ci Sasin nadepnął w 2020 na odcisk i juz na wszystko mówisz 70 melonów. Jak dobrze autor napisał to Budimex jest tylko droższy o ok 5.8 mln zl czyli o ok. 1%. Juz Chińczycy budowali w Polsce i się zawinęli z budowy, nie wypłacili polskim podwykonawcom kasy a przez to tez prawie padło pare naszych spółek giełdowych. Teraz jest problem w Chinach dewelopera Evergrande który pada i zachodni inwestorzy i ci co kupili mieszania jako dziura w ziemi zapewne dostana cale ZERO. Budimex jest w ok 42% kontrolowany przez OFE i TFI (oprócz 1.22% Norges Bank ale ten pakiet tez kupił dla nich polski pośrednik - kiedyś Altus TFI się tym pewnie opiekował a teraz nie wiem bo Altus miał pare lat temu problemy). Cokolwiek mówić Budimex to bardzo solidna firma, wiele projektów w Polsce zrealizowała.


stooq.pl/q/h/?s=bdx


Jakby Polimex nie po(...)dł pare lat temu to byc moze oni mogliby do takiego projektu wystartować ale chyba nie daje jeszcze rady. Dla CHINCZYKOW nalezy powiedzieć NIE bo naprawy w ciągu kolejnych 20 lat będą 5 razy droższe.
 
 
#16 DO BYCEGOeSPe 2021-12-11 16:39
A więc: I-wszy odcinek STECOL 570 mln, BUDIMEX 576 mln. Różnica 6 mln
II-gi odcinek STECOL 560 mln, BUDIMEX 624 mln różnica 64 mln. W sumie na obu odcinkach łącznie STECOL jest tańszy od BUDIMEXU o 70 mln zł. No i żaden BYCY tego nie jest wstanie zmienić.
 
 
#17 Co za dzbanPaolo Borsellino 2021-12-12 12:17
Skoro 1 akcjonariusz - hiszpański - posiada 51% akcji, a rozdrobniony akcjonariat, TFI i OFE, posiada 42%, to kto wg Bycego KONTORLUJE Budimex?
 
 
#18 spółkazenek44 2021-12-13 15:51
Ten kto ma 51 procent akcji robi co mu się podoba ( o ile nie popełnia przestępstwa), reszta może sobie popatrzeć.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.