
Komentarze
- Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony taki tryb prowadzi do wielu problemów ze zdrowiem. ...
- for_sale - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Komu chce się ślęczeć nad garami? Kupi sobie taki singiel gotowe żarcia i macie wzrosty we wszystkim...
- pioter - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Niektóre miasta odchodzą od plastikowych worków na śmieci i nie odbierają frakcji zielonej, która je...
- radzyniak13 - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Wydaje mi się, że liczba 2 tys. osób (12 tys. zgłoszonych / 14 tys. mieszkańców), które nie są zgłos...
- for_sale - Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-sad-wstrzymuje-przesluchania-netanjahu-premier-izraela-unika,n...
- pioter
Uczniowie nie mają czym wracać ze szkoły |
Michał Maliszewski | |||
czwartek, 12 września 2019 07:00 | |||
- Uczniowie nie mają jak wrócić autobusami do domów. PKS pozabierał kursy zapewne ze względów ekonomicznych, a te które jeżdżą nie zabierają wszystkich mimo wykupionych biletów miesięcznych – napisał w wiadomości uczeń jednej z radzyńskich szkół. Inni internauci piszą: „Ktoś zapomniał o tym, że dwa roczniki muszą jakoś dojechać w busach do szkoły. Tragedia”, „Z Suchowoli dwa kursy rano do Radzynia i koniec. Pierwszy autobus wypełniony po brzegi. Powrót jeden po 11 i drugi po 15 i koniec. Lekcje trwają dłużej niestety”, „Z Paszk do Radzynia rano w ogóle nie ma żadnego autobusu. Trochę słabo”. Temat linii autobusowych został poruszony na sesji Rady Powiatu. Okazuje się, że jest dofinansowanie od państwa, jednak jest ono za małe by utworzyć nowe linie. Starosta uważa też, że nie było woli wsparcia przez gminy z terenu powiatu radzyńskiego. - Jak państwo wiecie ustawa gwarantująca dofinansowania do utrzymania linii weszła w życie 17 lipca – mówił wicestarosta. – Przygotowując się do wdrożenia tej ustawy na terenie powiatu odbyliśmy dwa spotkania, na które zapraszaliśmy wszystkich wójtów i burmistrza. Okazało się, że nie zostały zgłoszone 6 linii, które spełniają wymogi linii nowych. Gmina Czemierniki zgłosiła linię Bełcząc – Wygnanów, Stoczek, Stójka, Czemierniki, Niewęgłosz, Radzyń Podlaski. Gmina Ulan zgłosiła linię: Ulan, Stok, Rozwadów, Klębów Sętki, Stanislawów, Zarzec Ulański, Radzyń Podlaski oraz Radzyń Podlaski, Brzostówiec, Zakrzew, Paskudy, Gąsiory, Zyłki, Ulan, Radzyń Podlaski. Gmina Kąkolewnica zgłosiła linie: Olszewnica, Sokule, Brzozowica, Kąkolewnica, Radzyń Podlaski. Gmina Wohyń: Ostrówki, Ossowa, Bezwola, Wohyń, Zbulitów, Radzyń Podlaski oraz Planta Wohyń, Świerże, Branica Suchowolska, Branica Radzyńska, Marynin, Radzyń. PKS wycenił koszty tych linii. Okazało się, że miesięczny koszt ich utrzymania to tylko w dni robocze przy cenie 4 złote 50 groszy za kilometr oraz maksymalną stawkę dofinansowania z funduszu wyszło, że miesięczne utrzymanie tylko 6-ciu tras to jest poziom 532 tysiące złotych. Musimy zabezpieczyć 414 tysięcy złotych miesięcznie na utrzymanie tych tras. Możemy przyjąć, że będziemy mieli jakieś tam przychody z biletów to w najlepszym okresie PKS przedstawił nam 260 tysięcy na tych trasach, co oznacza, że w bardzo optymistycznym wariancie prawie 250 tysięcy musimy dołożyć. Do 14 sierpnia można było składać wnioski do wojewody na te programy. Z racji, że ze strony samorządów gminnych tak naprawdę nie dostaliśmy wsparcia w postaci rzeczywistej deklaracji, jedynie z Wohynia dla jednej linii, ale nie ma określonych zasad w jakim udziale. Postanowiliśmy, że na ten nabór nie będziemy składać. Będziemy pracować nad tymi zagadnieniami i spróbujemy na nowy rok złożyć wniosek o dofinansowanie tych linii o ile znajdziemy porozumienie w tym zakresie. Jeśli te linie utworzymy to będziemy musieli je utrzymać i w jaki sposób uzupełnimy ten deficyt? Musimy znaleźć pieniądze na uzupełnienie tego niedoboru – zakończył Jarosław Ejsmont. Dopóki sytuacja nie rozwiąże się uczniowie są zmuszeni nadal walczyć o miejsca w autobusach.
|
Komentarze
Czarna przyszłość przed PUK-iem?