Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
espe skoro napisałeś komentarz to teoretycznie jesteś homo sapiens.Piszę ,,teoretycznie'' bo jakbyś ...
- bro51 - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Kandydata PiS na burmistrza milczy. Szok, czy te 7 mln nie robi na nich wrażenia. I tak przy okazji....
- eSPe - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Radzyń nie potrzebuje remontu Oranżerii - wiecie ile krzyży na różne rocznice można jeszcze postawić...
- ChosenPessimist - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Remont ulicy można było przeprowadzić odcinkami a nie rozwalać całą ulicę.Zwłaszcza że już remont ki...
- Listopad1 - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Nowy rodzaj bezpieczeństwa dla Naszych mieszkańców : ROZKOPAĆ CHODNIKI , piachu po kostki , a niech ...
- lokalny
Innowacyjne działania językowo-kulturowe w Szkole Podstawowej w Domaszewnicy |
Michał Maliszewski | |||
piątek, 26 października 2018 06:00 | |||
Dzięki staraniom dyrektor Teresy Wierzchowskiej, Szkoła Podstawowa w Domaszewnicy ponownie nawiązała współpracę ze studencką organizacją AIESEC. W ramach projektu od 15 do 19 października naszą szkołę odwiedziło dwóch studentów – wolontariuszy: Khaled z Algierii i Ioan z Rumunii. Przeprowadzili oni cykl zajęć w języku angielskim. Miały one charakter wirtualnej wędrówki do Algierii i Rumunii z wykorzystaniem metod aktywizujących, a także w oparciu o narzędzia interaktywne. Celem warsztatów było poszerzenie horyzontów poznawczych uczniów, rozbudzenie zainteresowania światem, zachęcenie ich do dalszej nauki języków obcych oraz budowanie tolerancji międzykulturowej. Studenci prezentowali swoje kraje: położenie geograficzne, historię, taniec, kuchnię, religię oraz popularne kierunki turystyczne. Projekt, jak co roku, wzbudził duże zainteresowanie wśród uczniów, którzy chętnie zadawali pytania gościom i rozmawiali w języku obcym. Na warsztatach prowadzonych przez studentów uczniowie uczyli się języka angielskiego w praktyce. Już pierwszego dnia obcokrajowcy wraz z dziećmi klasy IV i rodzicami wzięli udział w integracyjnym ognisku. Dzięki wsparciu nauczyciela języka angielskiego Marleny Majchrockiej oraz Annie i Marcinowi Bartoniom, Khaled i Ioan poznali polską gościnność. Oprócz zapoznania się z elementami geografii, przyrody i kultury uczniowie naszej szkoły wraz z wolontariuszami mieli możliwość wzięcia udziału w INDEPENDENCE ESCAPE ROOM - innowacyjnej metodzie nauczania przygotowanej przez nauczyciela języka angielskiego. Lekcja zamieniła się w przygodę - pojawiła się gra terenowa - rywalizacja, działanie i tajemnica. Uczniowie odkryli niewidzialne kody możliwe do odczytania z użyciem podczerwieni. Wykorzystanie nowoczesnych aplikacji do odczytania QR kodów zawierających ukryte treści również wzbudziło wiele emocji. Każda z grup chciała jak najszybciej zdobyć tajne hasło do uwolnienia się z escape roomu, a przy okazji kształtując takie kompetencje jak analizowanie, wnioskowanie oraz współpracę w grupie. Pokój zagadek przeniósł uczniów i studentów do przeszłości, ponieważ jego głównym tematem była niepodległość, uatrakcyjniając przy tym wielopłaszczyznowe działania szkoły w ramach obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości. Podsumowaniem projektu było przeprowadzenie interaktywnego quizu MILIONERZY, w którym wyłoniono zwycięzców. Uczniowie w języku angielskim odpowiadali na piętnaście pytań opartych na prezentacji wolontariuszy. Na szczęście można było skorzystać z telefonu do przyjaciela czy też poprosić publiczność o pomoc. Podczas spotkania podsumowującego wręczono nagrody zwycięzcom quizu i podziękowano gościom za wspólnie spędzony czas. Natomiast po południu klasy starsze wraz z gośćmi wyjechały do kręgielni, gdzie mogli się integrować już w sytuacjach pozaszkolnych. Przez tydzień nasza szkoła stała się międzynarodową wspólnotą. Szkoda, że program AIESEC przewiduje tak krótki czas na realizację tego typu zajęć. Uczniowie po wizycie wolontariuszy czuli niedosyt. Społeczność szkolna z ewidentnym wzruszeniem i ze łzami w oczach pożegnała zagranicznych gości.
|