Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Nasz wniosek do Funduszy Szwajcarskich przeszedł o...
Tu nikt nie napisał, że dostaliśmy pieniądze, tylko, że przeszliśmy w zasadzie wszystkie etapy, a ni...
- Admin iledzisiaj.pl - Nasz wniosek do Funduszy Szwajcarskich przeszedł o...
Wolałbym póki co zachować powściągliwość w odtrąbieniu ogromnego sukcesu. Szczególnie po przeczytani...
- zjp - Jazz u Potockich: Muzyka filmowa Jerzego „Dudusia”...
A po polsku to co to ten outsourcing?
- niepokorny - Nasz wniosek do Funduszy Szwajcarskich przeszedł o...
Ani nie przedstawiono szczegółowego planu wydatków z tego projektu, ani przede wszystkim nie przekon...
- zimny - Nasz wniosek do Funduszy Szwajcarskich przeszedł o...
Czyli nie ma się co cieszyć Bo mogą odrrzucić Z innych powodów
- niepokorny
Innowacyjne działania językowo-kulturowe w Szkole Podstawowej w Domaszewnicy |
Michał Maliszewski | |||
piątek, 26 października 2018 07:00 | |||
W ramach projektu od 15 do 19 października naszą szkołę odwiedziło dwóch studentów – wolontariuszy: Khaled z Algierii i Ioan z Rumunii. Przeprowadzili oni cykl zajęć w języku angielskim. Miały one charakter wirtualnej wędrówki do Algierii i Rumunii z wykorzystaniem metod aktywizujących, a także w oparciu o narzędzia interaktywne. Celem warsztatów było poszerzenie horyzontów poznawczych uczniów, rozbudzenie zainteresowania światem, zachęcenie ich do dalszej nauki języków obcych oraz budowanie tolerancji międzykulturowej. Studenci prezentowali swoje kraje: położenie geograficzne, historię, taniec, kuchnię, religię oraz popularne kierunki turystyczne. Projekt, jak co roku, wzbudził duże zainteresowanie wśród uczniów, którzy chętnie zadawali pytania gościom i rozmawiali w języku obcym. Na warsztatach prowadzonych przez studentów uczniowie uczyli się języka angielskiego w praktyce. Już pierwszego dnia obcokrajowcy wraz z dziećmi klasy IV i rodzicami wzięli udział w integracyjnym ognisku. Dzięki wsparciu nauczyciela języka angielskiego Marleny Majchrockiej oraz Annie i Marcinowi Bartoniom, Khaled i Ioan poznali polską gościnność. Oprócz zapoznania się z elementami geografii, przyrody i kultury uczniowie naszej szkoły wraz z wolontariuszami mieli możliwość wzięcia udziału w INDEPENDENCE ESCAPE ROOM - innowacyjnej metodzie nauczania przygotowanej przez nauczyciela języka angielskiego. Lekcja zamieniła się w przygodę - pojawiła się gra terenowa - rywalizacja, działanie i tajemnica. Uczniowie odkryli niewidzialne kody możliwe do odczytania z użyciem podczerwieni. Wykorzystanie nowoczesnych aplikacji do odczytania QR kodów zawierających ukryte treści również wzbudziło wiele emocji. Każda z grup chciała jak najszybciej zdobyć tajne hasło do uwolnienia się z escape roomu, a przy okazji kształtując takie kompetencje jak analizowanie, wnioskowanie oraz współpracę w grupie. Pokój zagadek przeniósł uczniów i studentów do przeszłości, ponieważ jego głównym tematem była niepodległość, uatrakcyjniając przy tym wielopłaszczyznowe działania szkoły w ramach obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości. Podsumowaniem projektu było przeprowadzenie interaktywnego quizu MILIONERZY, w którym wyłoniono zwycięzców. Uczniowie w języku angielskim odpowiadali na piętnaście pytań opartych na prezentacji wolontariuszy. Na szczęście można było skorzystać z telefonu do przyjaciela czy też poprosić publiczność o pomoc. Podczas spotkania podsumowującego wręczono nagrody zwycięzcom quizu i podziękowano gościom za wspólnie spędzony czas. Natomiast po południu klasy starsze wraz z gośćmi wyjechały do kręgielni, gdzie mogli się integrować już w sytuacjach pozaszkolnych. Przez tydzień nasza szkoła stała się międzynarodową wspólnotą. Szkoda, że program AIESEC przewiduje tak krótki czas na realizację tego typu zajęć. Uczniowie po wizycie wolontariuszy czuli niedosyt. Społeczność szkolna z ewidentnym wzruszeniem i ze łzami w oczach pożegnała zagranicznych gości.
|