Komentarze
- Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
ja ten klucz widzę w innym miejscu. Nowy burmiś zobaczy niedoszacowany kosztorys i realne koszta sią...
- pioter - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Podobno kluczem do rozwiązania zagadki takiego pośpiechu w remoncie ulicy jest osoba dostarczająca n...
- radzyniak13 - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
jest WIELKI !!! Panie Burmistrzu życzę Panu i wszystkim Radnym owocnej pracy dla naszego miasteczka ...
- cogito - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Nie dziwi mnie to wcale. Słyszałem, że wiele osób "na stanowiskach" myśląc że będą wiecznie przy kor...
- P.K. - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
"Na skwerze z niedzwiadkiem, odbiło mi się dzisiaj o uszy, że dyrektor domu kultury też rozważa opcj...
- NN
Pokazy naukowe w Szkole Podstawowej w Domaszewnicy |
Zofia Szczuchniak i Magdalena Soćko | |||
wtorek, 17 kwietnia 2018 07:00 | |||
Czas galopujących przemian w oświacie niesie także ze sobą konieczność poszukiwań nowych form przekazu wiedzy coraz to starszym uczniom ośmioklasowej szkoły podstawowej. Nie wystarczy już tylko kreda i tablica, aby zadowolić wymagających nastolatków, tym bardziej w przypadku nauczania tzw. przedmiotów ścisłych, dlatego też każda inicjatywa ukierunkowująca zainteresowania uczniów na odpowiednie tory i pozytywnie wzmacniająca ich działania w celu poszerzenia i pogłębienia wiedzy – jest cennym elementem całego procesu edukacyjnego. Świetną okazją do potwierdzenia tej prawdy stały się pokazy fizyczno-chemiczne, które w dniu 11 kwietnia 2018 roku zaprezentowała wszystkim uczniom Szkoły Podstawowej Uczniowie podczas spektaklu o tajemniczym tytule Fizyka wszędzie styka obserwowali doświadczenia z zakresu fizyki, chemii i biologii. Wytwarzanie domowym sposobem wodoru, efekt działania fali uderzeniowej, zjawisko powstawania chmury w szklanym słoju a także doświadczenia związane z dwutlenkiem węgla okazały się niezwykle interesującymi eksperymentami. Jednak najbardziej zaskakujące i widowiskowe było zmieszanie zmrożonego do -200°C ciekłego azotu z wodą o temperaturze bliskiej 100°C. Podczas reakcji gwałtownie wytworzyła się duża ilość pary wodnej, która wylewała się z naczynia i jak gęsta mgła zasnuwała wokół podłogę. Obserwacje tajemniczych a nawet wybuchowych spektakularnych doświadczeń ze świata chemii i fizyki uzupełniono ciekawymi elementami, w których wzięli bezpośredni udział widzowie. Nadmuchiwanie plastikowego worka, zabawy z helem i trening własnych półkul mózgowych okazały się świetną niepowtarzalną zabawą. Zajęcia zakończono gromkimi brawami dla prowadzących, a główny cel tej dodatkowej niecodziennej lekcji, jakim było spojrzenie na świat nauki z dużo ciekawszej perspektywy i rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów, został osiągnięty. Zaprezentowany show naukowy stanie się na pewno inspiracją do dalszych poszukiwań w zakresie nauk ścisłych i zachętą do eksperymentowania.
|