
Komentarze
- Ponad 3,5 mln zł z Funduszy Europejskich dla Radzy...
Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim. Zadaszoną główną trybunę wraz z sztuc...
- sportek - Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy
O upadkach związanych z rolnictwem to najlepiej wiedzą na górze już od 35 lat. A czy zapobiegamy upa...
- kinga75 - Miasto złożyło wnioski o dofinansowanie budowy par...
O swoje latorośle to się nie martwię. https://demotywatory.pl/5317029/Chyba-kazdy-pracodawca-ma-nadz...
- pioter - Miasto złożyło wnioski o dofinansowanie budowy par...
Z tymi częściami rowerowymi, to się tak @pioter nie rozpędzaj, bo póki co, to nie wiadomo czym twój ...
- HT - Miasto złożyło wnioski o dofinansowanie budowy par...
Myślę, że zarówno po uchwaleniu, jak i po uchyleniu tej uchwały życie mieszkańców Radzynia nie uległ...
- Admin iledzisiaj.pl
Pokazy naukowe w Szkole Podstawowej w Domaszewnicy |
Zofia Szczuchniak i Magdalena Soćko | |||
wtorek, 17 kwietnia 2018 07:00 | |||
Nie wystarczy już tylko kreda i tablica, aby zadowolić wymagających nastolatków, tym bardziej w przypadku nauczania tzw. przedmiotów ścisłych, dlatego też każda inicjatywa ukierunkowująca zainteresowania uczniów na odpowiednie tory i pozytywnie wzmacniająca ich działania w celu poszerzenia i pogłębienia wiedzy – jest cennym elementem całego procesu edukacyjnego. Świetną okazją do potwierdzenia tej prawdy stały się pokazy fizyczno-chemiczne, które w dniu 11 kwietnia 2018 roku zaprezentowała wszystkim uczniom Szkoły Podstawowej Uczniowie podczas spektaklu o tajemniczym tytule Fizyka wszędzie styka obserwowali doświadczenia z zakresu fizyki, chemii i biologii. Wytwarzanie domowym sposobem wodoru, efekt działania fali uderzeniowej, zjawisko powstawania chmury w szklanym słoju a także doświadczenia związane z dwutlenkiem węgla okazały się niezwykle interesującymi eksperymentami. Jednak najbardziej zaskakujące i widowiskowe było zmieszanie zmrożonego do -200°C ciekłego azotu z wodą o temperaturze bliskiej 100°C. Podczas reakcji gwałtownie wytworzyła się duża ilość pary wodnej, która wylewała się z naczynia i jak gęsta mgła zasnuwała wokół podłogę. Obserwacje tajemniczych a nawet wybuchowych spektakularnych doświadczeń ze świata chemii i fizyki uzupełniono ciekawymi elementami, w których wzięli bezpośredni udział widzowie. Nadmuchiwanie plastikowego worka, zabawy z helem i trening własnych półkul mózgowych okazały się świetną niepowtarzalną zabawą. Zajęcia zakończono gromkimi brawami dla prowadzących, a główny cel tej dodatkowej niecodziennej lekcji, jakim było spojrzenie na świat nauki z dużo ciekawszej perspektywy i rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów, został osiągnięty. Zaprezentowany show naukowy stanie się na pewno inspiracją do dalszych poszukiwań w zakresie nauk ścisłych i zachętą do eksperymentowania.
|