
Komentarze
- W jakim stanie jest Radzyń? Debata w najbliższy pi...
tam jest drobny druczek do 30.06.2024.
- pioter - W jakim stanie jest Radzyń? Debata w najbliższy pi...
Kilka uwag po przeczytaniu tego raportu. Smutne jest to, że do 2050 roku wg prognoz 40% mieszkańców ...
- for_sale - W jakim stanie jest Radzyń? Debata w najbliższy pi...
Na sajm pierw był Wałęsak. Ten jegomość chciał zagłodzić Rosję i załamał się przez tego styropianowe...
- pioter - W jakim stanie jest Radzyń? Debata w najbliższy pi...
Aż zacytuję - Co się dziwić, że ludzie uciekają jak przez pisiurowe lata miasto dziadziało -. Nie, n...
- zimny - Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
chyba że ktoś nie ma sumienia tylko niewolnicze posłuszeństwo uczonym w PISmach czy POprawnym Polity...
- kinga75
Uczniowie z podstawówki na warsztatach chemicznych w UMCS |
Edyta Skrzeczkowska | |||
środa, 05 czerwca 2019 07:00 | |||
Uczniowie klasy siódmej Szkoły Podstawowej im. Świętego Jana Pawła II zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie: „Chemiczna moc 4 żywiołów”. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 OŚ PRIORYTETOWA III SZKOLNICTWO WYŻSZE DLA GOSPODARKI I ROZWOJU Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym. Pod opieką nauczycielek Ewy Matuszewskiej i Edyty Skrzeczkowskiej uczniowie uczestniczyli w warsztatach chemicznych zorganizowanych przez pracowników UMCS w Lublinie. Projekt „Chemiczna moc 4 żywiołów” - to cykl zajęć praktycznych (pozalekcyjnych) dla młodzieży w wieku szkolnym rozpoczynających swą przygodę z chemią. To także doskonała okazja do zapoznania się ze środowiskiem akademickim i Uniwersytetem Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Udział w Projekcie daje możliwość rozbudzenia ciekawości i aktywności poznawczej uczniów, inspirowaniu do twórczego myślenia i rozwijaniu zainteresowań i pasji, a w szczególności tych związanych z chemią. Program dydaktyczny projektu został skonstruowany tak, aby w prosty i przejrzysty sposób przedstawić zagadnienia związane z życiem codziennym i obecnością chemii wokół nas. Cztery żywioły są w nas: niebieski to woda i różne jej oblicza, czerwony to ogień i wszystko to, z czego czerpiemy energię, zielony to ziemia, czyli to, co nas otacza, to gdzie żyjemy, żółty to powietrze, którym oddychamy i które daje mam radość działania każdego dnia. Cel główny Projektu: Głównym celem Projektu jest rozwój umiejętności kluczowych i uniwersalnych takich jak: umiejętności matematyczno-przyrodnicze, kreatywność, innowacyjność, umiejętność rozwiązywania problemów, umiejętność uczenia się czy umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy. Grupa docelowa: Projekt skierowany jest do uczniów klas siódmych szkół podstawowych w wieku do 16 roku życia, zamieszkałych na terenie województwa lubelskiego. Główne rezultaty Projektu: Uczestnictwo w programie to gwarancja nabycia szeregu kompetencji potrzebnych na dalszych szczeblach edukacji: umiejętność pracy zespołowej, rozwiązywania problemów praktycznych, czy kreatywność.
|