Już niedługo

"Dworskie Opowieści" - Aukcja w Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim, 10.05.2025, 18:00, PAŁAC POTOCKICH
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź
- niepokorny - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Ile masz lat, że jeszcze wierzysz w bajki? Podziemia wokół pałacu były niczym innym, jak sposobem od...
- kurka wodna - Spacer po Radzyniu, jakiego nie znasz!
Swego czasu coś mówiono o podziemnych korytarzach wychodzących z pałacu. To jakaś bajka czy tajemnic...
- niepokorny - Fundusz szwajcarski: #6 Zielona Transformacja Radz...
Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z szt...
- sportek - Świąteczne życzenia Burmistrza Jakuba Jakubowskieg...
Otrzeźwienie na szczęście przyszło po 9 latach rządów dawnego zespołu. Wesołych Świąt Radzyniacy!
- paznokieć
Przed nami konsultacje w sprawie budowy S19 |
Mariusz Szczygieł | |||
poniedziałek, 03 czerwca 2019 07:00 | |||
4 czerwca 2019 r. o godz. 10.oo w świetlicy wiejskiej w Białej 28C, a później o godz. 16.oo w sali konferenycyjnej Urzędu Miasta w Radzyniu Podlaskim zostaną wyłożone materiały informacyjne z opisem i planowanym przebiegiem przedsięwzięcia, w celu umożliwienia społeczności lokalnej zapoznania się z proponowanymi rozwiązaniami projektowymi. Kolejne spotkanie odbędzie się 6 czerwca br. o godz. 17.oo w Borkach, w budynku OSP przy ul. Spółdzielczej 1. Na spotkaniach będą udostępnione także formularze wniosków, na których można składać uwagi i wnioski dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych. To już być może ostatnia okazja, aby jeszcze cokoliwek zmienić, nanieść swoje uwagi i poprawki do planowanego przebiegu drogi ekspresowej S19 na naszym terenie. A co jest w planie? Spośród 6 wariantów wybrano trzeci, który zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty w węzłach, mosty, przejazdy drogowe, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, kanalizacji deszczowej, systemu odprowadzania wód (zespoły oczyszczające, zbiorniki retencyjne), ekranów akustycznych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym m. in. barier ochronnych) oraz przebudowę dróg publicznych (powiatowych i gminnych), sieci wodociągowych, sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci gazowej, urządzeń melioracji podstawowych i szczegółowych oraz drenaży pomiędzy Międzyrzecem Podlaskim, a Kockiem. Punkt wyjściowy pierwszego pododcinka stanowi koniec obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Droga ekspresowa S19 początkowo wykorzysta istniejącą DK19, a następnie w okolicy Grabowca odchyli się w prawo omijając miejscowości: Kąkolewnica, Żakowola Stara, Turów i Bedlno. Na początku obwodnicy Radzynia Podlaskiego włączy się z powrotem w ślad DK19, wykorzystując istniejący korytarz tej drogi aż do początku obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Konsultacje są jednym z elementów opracowania koncepcji programowej budowy. Kolejnym etapem będzie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Organem administracji właściwym do jej wydania jest Wojewoda Lubelski. Na mocy decyzji ZRID nieruchomości zajęte pod pas drogowy stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa. Dotychczasowym właścicielom przysługuje odszkodowanie za zajętą nieruchomość lub jej część. Postępowanie w sprawie wypłaty odszkodowania jest wszczynane przez Wojewodę z urzędu, a więc właściciele nieruchomości nie muszą czynić żadnych dodatkowych starań, aby odszkodowanie otrzymać. Decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje Wojewoda. Mając na uwadze, że Inwestor planuje uzyskać decyzję ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności, właściciel nieruchomości może uzyskać zwiększenie wysokości odszkodowania o 5 proc., jeżeli wyda ją w terminie do 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji ZRID.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI EKSPRESOWEJ S19 Klasa techniczna: S (droga ekspresowa) Liczba jezdni: 2 Liczba pasów ruchu: 2 Szerokość pasa ruchu: 3,5 m Szerokość pasa dziel ącego: 5,0 m Szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m Szerokość pobocza gruntowego: min. 0,75 m Prędkość projektowa: Vp = 100 km/h Pochylenie poprzeczne: 2,50 % Kategoria ruchu: KR6
|
Komentarze