Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 7 grudnia 2022 imieniny: Agata, Ambroży, Marcin

Już niedługo

Repertuar Kina Oranżeria  09.-11.12.2022 image
Repertuar Kina Oranżeria 09.-11.12.2022, 09.12.2022
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Podała dzwoniącej kobiecie kody BLIK

Piotr Mucha / Policja Radzyń Podlaski   
wtorek, 07 grudnia 2021 06:00

policja stop oszust10 tysięcy złotych straciła mieszkanka Radzynia Podlaskiego, która wierząc, że rozmawia z przedstawicielką banku, podała kody Blik i straciła pieniądze. 

Do radzyńskiej komendy zgłosiła się 38-letnia mieszkanka miasta. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Kobieta oświadczyła, że w piątek zadzwoniła do niej nieznajoma kobieta, podający się za pracownika banku. W rozmowie poinformowała, że w nocy doszło do próby logowania i włamania się na konto zgłaszającej. Dlatego, aby uniknąć kolejnych takich sytuacji, a tym samym strat finansowych poleciła zainstalowanie aplikacji, która miała ustrzec ją przed takimi atakami.

Kobieta wierząc, że rozmówczyni działa na jej korzyść postępowała zgodnie z otrzymywanymi wskazówkami. Bez wahania zainstalowała wspomnianą aplikację i się do niej zalogowała. Następnie zalogował się do swojej bankowości mobilnej. Po wykonaniu zleconych czynności została poinformowana, że musi założyć konto techniczne, na które należy przelać posiadane środki finansowe. Aby to zrobić należy w ustawieniach zwiększyć kwotę płatności BLIK do 2 tysięcy złotych. 38-latka wykonała wszystkie polecenia, a następnie wygenerował 5 kodów blik, które przekazała telefonicznie dzwoniącej kobiecie. Cała rozmowa trwała łącznie niemal 1,5 godziny. Dodatkowo czujność pokrzywdzonej uśpił fakt, że numer, który pojawił się na wyświetlaczu jej telefonu to numer infolinii należącej do jej banku.

W efekcie z konta 38-latki zostały wypłacone środki w kwocie 10 tysięcy złotych. Po zakończonej rozmowie telefonicznej z rzekomą przedstawicielką banku zgłaszająca zaczęła czytać w Internecie na temat zainstalowanej aplikacji i stwierdziła, że została oszukana. Kiedy nawiązała kontakt z prawdziwym przedstawicielem swojego banku jej przypuszczenia potwierdziły się.

Teraz funkcjonariusze poszukują sprawców. Apelujemy o szczególną ostrożność podczas realizacji operacji finansowych. Oszuści cały czas modyfikują metody działania i wykorzystują każdą okazję by wyłudzić oszczędności. Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o przekazanie kodów dostępu.

 

Komentarze  

 
#1 Niewiarygodnekomentator1233 2021-12-07 12:45
To zdumiewające, że ludzie są tak naiwni (głupi?) dając się tak nabierać.
PS. Współczuję straty finansowej.
 
 
#2 nie ważne ktobzien 2021-12-07 13:37
Przede wszystkim policja nie powinna zajmować się sprawami takich bezmózgowców jak ta kobieta. Niech się uczy rozumu na stratach.
 
 
#3 Nie zgadzam sieRadzyniak79 2021-12-07 15:04
A właśnie powinno się ścigać tych oszustów, którzy tylko kombinują jak zarobić a się nie orobic. Po złapaniu kara powinna być publiczna chłosta na rynku miasta, 100 batów na gola (...) i oczywiście zwrot kasy.
 
 
#4 do #3zenek44 2021-12-07 17:24
Dla takich oszustów powinny być ustanowione nagrody.Jeżeli ktokolwiek dobrowolnie daje się naciągać to jego sprawa. Gdy do mnie dzwoni ktoś kogo nie mam w spisie telefonów nie odbieram - proste? Jeżeli komuś bardzo zależy na kontakcie ze mną pisze SMSa i przedstawia sprawę - proste?
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.