Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Policjanci zapraszają na Dzień Otwarty w radzyński...
mogą popełnić przestępstwo i dokonać donosu na samego siebie. Wtedy też będzie oprowadzony po komend...
- pioter - Policjanci zapraszają na Dzień Otwarty w radzyński...
Co z dorosłymi , którzy pracują ?
- falconetti - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
nie pisz czegoś o czym nie masz pojecia.Robert mazurek nie chodził do technikum rybackiego w kocku!Z...
- bro51 - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
Każdego dnia na stole 0.7 lytra takiego 70% eliksiru i ZUS poprowadzę lepiej niż spec Tomasz Stephan...
- Bycy - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
Jezeli mowimy o firmie Plantwear to chyba przeciwko nim złozono grupowa sprawe o niewypłacanie wynag...
- radzyniak95
Znowu oszustwo na pracownika banku... |
Piotr Mucha / Policja Radzyń Podlaski | |||
środa, 08 maja 2024 06:00 | |||
9 000 zł straciła 43-latka, która wierząc, że rozmawia z przedstawicielem banku, podała kody Blik i straciła pieniądze. Do radzyńskiej komendy zgłosiła się 43-letnia mieszkanka miasta. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Kobieta oświadczyła, że zadzwoniła do niej nieznajoma kobieta, która zapytała czy składała wniosek o przyznanie kredytu. Po uzyskaniu negatywnej odpowiedzi rozłączyła się. Następnie po upływie kliku minut zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika Departamentu Bezpieczeństwa. W rozmowie poinformował, że ktoś próbował wziąć kredyt, a także włamać się na konto zgłaszającej. Dlatego, aby uniknąć kolejnych takich sytuacji, a tym samym strat finansowych polecił wykonywanie czynności zgodnie z jego instruktażem, aby ustrzec ją przed takimi atakami. Kobieta wierząc, że rozmówca działa na jej korzyść postępowała zgodnie z otrzymywanymi wskazówkami. Bez wahania zalogował się do swojej bankowości mobilnej. Po wykonaniu zleconych czynności została poinformowana, że zgromadzone na koncie środki finansowe trzeba przenieść na konto techniczne. Aby to zrobić wygenerowała 3 kody BLIK, które przekazała telefonicznie dzwoniącemu mężczyźnie. Dodatkowo czujność pokrzywdzonej uśpił fakt, że numer, który pojawił się na wyświetlaczu jej telefonu to numer infolinii należącej do jej banku. W efekcie z konta 43-latki zostały wypłacone środki w kwocie 9 tysięcy złotych. Po zakończonej rozmowie telefonicznej z rzekomym przedstawicielem banku zgłaszająca udała się do placówki bankowej, gdzie została uświadomiona oszustwa na jej szkodę. Teraz funkcjonariusze poszukują sprawców. Apelujemy o szczególną ostrożność podczas realizacji operacji finansowych. Oszuści cały czas modyfikują metody działania i wykorzystują każdą okazję by wyłudzić oszczędności. Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o przekazanie kodów dostępu.
|