
Komentarze
- Mamy to! 300 tysięcy na Orlęta!
Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z szt...
- sportek - Spotkajmy się nad Białką 2025!
Może niech przy okazji zarządzający wykonawcami robót na ul. Partyzantów weźmie udział w tej akcji. ...
- epemil190 - Mamy 160 tysięcy na program Senior+
gdzie powołano spółkę która podobne pieniążki przytuliła dla grupy 15 seniorów,a pozostałe stowarzys...
- FOX58 - Oszust zatrzymany przez kryminalnych, gdy przejech...
pokłosie burdelu na wschodzie -dzwonią ukraińcy z kraju który nie funkcjonuje. Inaczej by to czyścil...
- winiek - Pozytywna ocena formalna „Szwajcara”
Myślę że to odpowiedni moment, aby uzyskać środki na budowę takiego centrum. Środki zarówno krajowe ...
- eSPe
Znowu oszustwo na pracownika banku... |
Piotr Mucha / Policja Radzyń Podlaski | |||
środa, 08 maja 2024 05:00 | |||
Do radzyńskiej komendy zgłosiła się 43-letnia mieszkanka miasta. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Kobieta oświadczyła, że zadzwoniła do niej nieznajoma kobieta, która zapytała czy składała wniosek o przyznanie kredytu. Po uzyskaniu negatywnej odpowiedzi rozłączyła się. Następnie po upływie kliku minut zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika Departamentu Bezpieczeństwa. W rozmowie poinformował, że ktoś próbował wziąć kredyt, a także włamać się na konto zgłaszającej. Dlatego, aby uniknąć kolejnych takich sytuacji, a tym samym strat finansowych polecił wykonywanie czynności zgodnie z jego instruktażem, aby ustrzec ją przed takimi atakami. Kobieta wierząc, że rozmówca działa na jej korzyść postępowała zgodnie z otrzymywanymi wskazówkami. Bez wahania zalogował się do swojej bankowości mobilnej. Po wykonaniu zleconych czynności została poinformowana, że zgromadzone na koncie środki finansowe trzeba przenieść na konto techniczne. Aby to zrobić wygenerowała 3 kody BLIK, które przekazała telefonicznie dzwoniącemu mężczyźnie. Dodatkowo czujność pokrzywdzonej uśpił fakt, że numer, który pojawił się na wyświetlaczu jej telefonu to numer infolinii należącej do jej banku. W efekcie z konta 43-latki zostały wypłacone środki w kwocie 9 tysięcy złotych. Po zakończonej rozmowie telefonicznej z rzekomym przedstawicielem banku zgłaszająca udała się do placówki bankowej, gdzie została uświadomiona oszustwa na jej szkodę. Teraz funkcjonariusze poszukują sprawców. Apelujemy o szczególną ostrożność podczas realizacji operacji finansowych. Oszuści cały czas modyfikują metody działania i wykorzystują każdą okazję by wyłudzić oszczędności. Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o przekazanie kodów dostępu.
|