Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Zawyły syreny
a ruskie trole atakują burmistrza1
- paznokieć - Zawyły syreny
to wina Pana Burmistrza
- 1410 - Zawyły syreny
Paliwo drogie czymś trzeba uwagę od fatalnych rządów agenta odwrócić plus zastraszanie ludzi plus tr...
- lipniak - Przyszłość zaczyna się dziś
Pomoc od przyjaciół z Eurokołchozu. Niektórzy pamiętają jak w poprzedniej epoce pomagał Wielki Brat ...
- kinga75 - Sztukmistrze wystąpią na dziedzińcu Pałacu Potocki...
Nie jest to prawdą. Za tym stoi demografia a nie pis. Oddział dziecięcy nie będzie potrzebny trzeba ...
- pioter
Gorące tematy.
Ostatni dzwonek na rozliczenie składki zdrowotnej |
| Małgorzata Korba | |||
| piątek, 17 maja 2024 06:00 | |||
Roczne rozliczenie składki muszą złożyć osoby prowadzące działalność, które w ubiegłym roku podlegały ubezpieczeniu zdrowotnemu i jednej z trzech form opodatkowania: skali podatkowej, podatkowi liniowemu lub ryczałtowi ewidencjonowanemu. Roczna składka zdrowotna może okazać się niższa lub wyższa od sumy miesięcznych składek, którą przedsiębiorca zapłacił w 2023 roku. Płatnik wypełnia roczne rozliczenie w dokumentach za kwiecień (formularze ZUS DRA lub RCA). Ma na to czas maksymalnie do 20 maja. W tym terminie musi też opłacić składki za kwiecień wraz z ewentualną dopłatą składki zdrowotnej, jeśli taką wykaże roczne rozliczenie. Osobom, które składają papierowe dokumenty do ZUS, w wyliczeniu rocznej składki pomoże kalkulator na www.zus.pl. Jak odzyskać nadpłatę? Jeżeli w wyniku rozliczenia rocznego okaże się, że przedsiębiorca zapłacił na ubezpieczenie zdrowotne za dużo, to nadwyżkę będzie mógł odzyskać. Zwrot nadpłaty otrzyma pod warunkiem, że nie ma żadnych zaległości w ZUS. Dzień po tym, jak przedsiębiorca złoży dokument z rocznym rozliczeniem, na jego koncie w Platformie Usług Elektronicznych ZUS pojawi się automatycznie wniosek o zwrot nadpłaty (RZS-R). Będzie wstępnie uzupełniony. Trzeba go zweryfikować, podpisać i wysłać przez PUE najpóźniej do 3 czerwca. ZUS zwróci nadpłaconą składkę na wskazany we wniosku rachunek bankowy do 1 sierpnia. Jeśli płatnik nie złoży wniosku o zwrot, to ZUS rozliczy nadpłatę na jego koncie najpóźniej do końca roku. Jeśli potrzebna jest korekta Czasami przedsiębiorca chce skorygować wysokość składki zdrowotnej za ubiegły rok. Może to zrobić najpóźniej do dnia, w którym złoży wniosek o zwrot nadpłaty. Jeśli płatnik nie składa takiego wniosku, to czas na ewentualne korekty ma do 1 lipca.
|




