Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 1 lipca 2025 imieniny: Halina, Marian, Klarysa

Szkolenia i kursy na czas pandemii

Artykuł partnera   
wtorek, 03 sierpnia 2021 06:00

SzkoleniaPandemia, która wybuchła na początku 2020 roku odcisnęła swoje piętno na większości branż i działających w nich firm.

Tam, gdzie to możliwe, zalecano przejście na pracę zdalną, co wiązało się z wieloma wyzwaniami. W tym trudnym czasie wiele organizacji zrezygnowało ze szkoleń, skupiając się na niezbędnych zmianach i napotykanych przeszkodach. Tymczasem pandemia to idealny czas na szkolenia, a w szczególności rozwój w zupełnie nowych obszarach. Sprawdź, jakie tematy warto wybrać właśnie teraz.

Szkolenia z zarządzania czasem i pracą

Przeniesienie się z biur do domowych biurek, na kanapy i balkony okazało się prawdziwym szokiem dla większości pracowników. Jedni szybko zatęsknili za wychodzeniem z domu, a inni pokochali możliwość pracy w kapciach. Problemy z organizacją były i nadal są jednak dość powszechne. Balansowanie spraw zawodowych i domowych jest bowiem bardzo trudne, gdy wszystko toczy się na tej samej przestrzeni. Szczególnie jeśli przebywa na niej również cała rodzina, a metraż jest ograniczony.

Dlatego szkolenia dotyczące zarządzania sobą w czasie i planowania pracy idealnie sprawdzają się w czasie pandemii. To zwykle krótkie i przyjemne programy zawierające wiele cennych porad i praktycznych ćwiczeń. Zdobyte w ten sposób umiejętności miękkie na pewno będą procentować również w znacznie spokojniejszych czasach. Szkolenia z zarządzania pracą i czasem bez trudu można prowadzić online – najczęściej w formie webinarów. Dlatego uczestnictwo nie stanowi problemu nawet w czasach pandemii.

Trudności w komunikacji i współpracy oraz odpowiednie szkolenia

Wraz z fizycznym oddaleniem problemem zaczęła być również komunikacja. Przeniesienie wszystkich interakcji do przestrzeni wirtualnej spowodowało powstanie różnych, niespotykanych dotąd trudności. Znacznie trudniejsza okazała się również współpraca przy różnego typu projektach i zadaniach. Dlatego też wzrosło zainteresowanie tematami dotyczącymi:

  • skutecznej komunikacji,

  • zarządzania zespołem – szczególnie z uwzględnieniem wyzwań związanych z pracą zdalną,

  • asertywności,

  • negocjacji,

  • budowania relacji zawodowych,

  • skutecznych technik współpracy,

  • zarządzania w czasie pandemii.

Prowadzone zazwyczaj w formie warsztatowej szkolenia okazały się pomocne dla wielu firm i nadal cieszą się dużą popularnością.

Narzędzia pracy zdalnej – szkolenia dla pracowników

Współpracę w pracy zdalnej częściowo utrudniła też konieczność opanowania i doboru odpowiednich narzędzi. Dość szybko się okazało, że ma to ogromne znaczenie. Dlatego konieczne okazało się szkolenie pracowników. Kadrze zarządzającej zdecydowanie pomagają tematy związane z technikami skutecznej organizacji pracy, prowadzenia projektów, zarządzania zadaniami oraz oczywiście obsługi najpopularniejszych narzędzi takich jak Zoom, Slack czy Asana wraz z uwzględnieniem mniej znanych, ale przydatnych funkcji. Bardzo dobrym pomysłem jest również zorganizowanie szkolenia omawiającego używane programy dla całego zespołu współpracującego zdalnie.

Rozwój usług zdalnych – jakie szkolenie wybrać?

Pandemia okazała się szczególnie przełomowa dla firm zajmujących się działalnością usługową i sprzedażą, szczególnie tą opartą na bezpośrednim kontakcie z klientem. Zagrożenie epidemiologiczne wymusiło szybką zmianę trybu pracy i przestawienie się na zdalne formy obsługi klienta. Również cały marketing wielu firm został przeniesiony do sieci – w końcu w pandemii to właśnie w internecie klienci spędzali najwięcej czasu. Stąd też przybyło chętnych na szkolenia dotyczące:

  • efektywnej obsługi klienta z uwzględnieniem metod zdalnych,

  • różnych form telesprzedaży i e-sprzedaży,

  • zarządzania marką,

  • marketingu internetowego i jego różnych narzędzi (Google, portale społecznościowe itd.),

  • nowoczesnych technik sprzedażowych,

  • skutecznych technik perswazji,

  • content marketingu,

  • public relations,

  • obsługi „trudnego” klienta,

  • negocjacji w sprzedaży i w biznesie.

Każde szkolenie z powyższej listy to bardzo ważne narzędzie wspomagające transformację modelu działania firmy. Jeśli do tej pory nie zadbałeś o uzupełnienie wiedzy pracowników, najwyższy czas to zrobić. Zdobyta w ten sposób wiedza na pewno przyda się również w przyszłości – nawet jeśli możliwy będzie powrót do tradycyjnych metod działania.

Gdzie wyszukiwać ciekawe szkolenia i kursy?

Możemy oczywiście skorzystać z wyszukiwarki Google, ale szybko zorientujemy się, że czeka nas odwiedzanie dziesiątek, jeśli nie setek, stron internetowych firm szkoleniowych. Innym sposobem jest skorzystanie ze stron gromadzących szkolenia i kursy od wielu firm szkoleniowych i organizatorów.

Strony takie pozwalają nie tylko szybciej znaleźć ciekawe szkolenia na dany temat, ale przede wszystkim umożliwiają łatwe porównanie programu szkoleń, sylwetek prelegentów prowadzących zajęcia merytoryczne i oczywiście cen szkoleń i kursów. Dzięki temu nie tylko wybierzemy szkolenie, które pod względem programu najbardziej odpowiada naszym potrzebom i zainteresowaniom, ale też upewnimy się że cena wybranego kursu czy szkolenia jest rynkowa.

Bazy szkoleń i kursów prowadzone online pozwalają wyszukiwać zarówno typowe szkolenia otwarte organizowane w całej Polsce, jak też szkolenia i kursy online i hybrydowe.

 
Uchwyt rowerowy na dach Mercedes
Uchwyt rowerowy na dach Mercedes
piątek, 20 czerwca 2025
noimage
Rybka akwariowa
niedziela, 29 czerwca 2025
.Kawalerka centrum Radzynia
.Kawalerka centrum Radzynia
poniedziałek, 30 czerwca 2025