Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 9 maja 2024 imieniny: Grzegorza, Bożydara

Szkolenia i kursy na czas pandemii

Artykuł partnera   
wtorek, 03 sierpnia 2021 06:00

SzkoleniaPandemia, która wybuchła na początku 2020 roku odcisnęła swoje piętno na większości branż i działających w nich firm.

Tam, gdzie to możliwe, zalecano przejście na pracę zdalną, co wiązało się z wieloma wyzwaniami. W tym trudnym czasie wiele organizacji zrezygnowało ze szkoleń, skupiając się na niezbędnych zmianach i napotykanych przeszkodach. Tymczasem pandemia to idealny czas na szkolenia, a w szczególności rozwój w zupełnie nowych obszarach. Sprawdź, jakie tematy warto wybrać właśnie teraz.

Szkolenia z zarządzania czasem i pracą

Przeniesienie się z biur do domowych biurek, na kanapy i balkony okazało się prawdziwym szokiem dla większości pracowników. Jedni szybko zatęsknili za wychodzeniem z domu, a inni pokochali możliwość pracy w kapciach. Problemy z organizacją były i nadal są jednak dość powszechne. Balansowanie spraw zawodowych i domowych jest bowiem bardzo trudne, gdy wszystko toczy się na tej samej przestrzeni. Szczególnie jeśli przebywa na niej również cała rodzina, a metraż jest ograniczony.

Dlatego szkolenia dotyczące zarządzania sobą w czasie i planowania pracy idealnie sprawdzają się w czasie pandemii. To zwykle krótkie i przyjemne programy zawierające wiele cennych porad i praktycznych ćwiczeń. Zdobyte w ten sposób umiejętności miękkie na pewno będą procentować również w znacznie spokojniejszych czasach. Szkolenia z zarządzania pracą i czasem bez trudu można prowadzić online – najczęściej w formie webinarów. Dlatego uczestnictwo nie stanowi problemu nawet w czasach pandemii.

Trudności w komunikacji i współpracy oraz odpowiednie szkolenia

Wraz z fizycznym oddaleniem problemem zaczęła być również komunikacja. Przeniesienie wszystkich interakcji do przestrzeni wirtualnej spowodowało powstanie różnych, niespotykanych dotąd trudności. Znacznie trudniejsza okazała się również współpraca przy różnego typu projektach i zadaniach. Dlatego też wzrosło zainteresowanie tematami dotyczącymi:

  • skutecznej komunikacji,

  • zarządzania zespołem – szczególnie z uwzględnieniem wyzwań związanych z pracą zdalną,

  • asertywności,

  • negocjacji,

  • budowania relacji zawodowych,

  • skutecznych technik współpracy,

  • zarządzania w czasie pandemii.

Prowadzone zazwyczaj w formie warsztatowej szkolenia okazały się pomocne dla wielu firm i nadal cieszą się dużą popularnością.

Narzędzia pracy zdalnej – szkolenia dla pracowników

Współpracę w pracy zdalnej częściowo utrudniła też konieczność opanowania i doboru odpowiednich narzędzi. Dość szybko się okazało, że ma to ogromne znaczenie. Dlatego konieczne okazało się szkolenie pracowników. Kadrze zarządzającej zdecydowanie pomagają tematy związane z technikami skutecznej organizacji pracy, prowadzenia projektów, zarządzania zadaniami oraz oczywiście obsługi najpopularniejszych narzędzi takich jak Zoom, Slack czy Asana wraz z uwzględnieniem mniej znanych, ale przydatnych funkcji. Bardzo dobrym pomysłem jest również zorganizowanie szkolenia omawiającego używane programy dla całego zespołu współpracującego zdalnie.

Rozwój usług zdalnych – jakie szkolenie wybrać?

Pandemia okazała się szczególnie przełomowa dla firm zajmujących się działalnością usługową i sprzedażą, szczególnie tą opartą na bezpośrednim kontakcie z klientem. Zagrożenie epidemiologiczne wymusiło szybką zmianę trybu pracy i przestawienie się na zdalne formy obsługi klienta. Również cały marketing wielu firm został przeniesiony do sieci – w końcu w pandemii to właśnie w internecie klienci spędzali najwięcej czasu. Stąd też przybyło chętnych na szkolenia dotyczące:

  • efektywnej obsługi klienta z uwzględnieniem metod zdalnych,

  • różnych form telesprzedaży i e-sprzedaży,

  • zarządzania marką,

  • marketingu internetowego i jego różnych narzędzi (Google, portale społecznościowe itd.),

  • nowoczesnych technik sprzedażowych,

  • skutecznych technik perswazji,

  • content marketingu,

  • public relations,

  • obsługi „trudnego” klienta,

  • negocjacji w sprzedaży i w biznesie.

Każde szkolenie z powyższej listy to bardzo ważne narzędzie wspomagające transformację modelu działania firmy. Jeśli do tej pory nie zadbałeś o uzupełnienie wiedzy pracowników, najwyższy czas to zrobić. Zdobyta w ten sposób wiedza na pewno przyda się również w przyszłości – nawet jeśli możliwy będzie powrót do tradycyjnych metod działania.

Gdzie wyszukiwać ciekawe szkolenia i kursy?

Możemy oczywiście skorzystać z wyszukiwarki Google, ale szybko zorientujemy się, że czeka nas odwiedzanie dziesiątek, jeśli nie setek, stron internetowych firm szkoleniowych. Innym sposobem jest skorzystanie ze stron gromadzących szkolenia i kursy od wielu firm szkoleniowych i organizatorów.

Strony takie pozwalają nie tylko szybciej znaleźć ciekawe szkolenia na dany temat, ale przede wszystkim umożliwiają łatwe porównanie programu szkoleń, sylwetek prelegentów prowadzących zajęcia merytoryczne i oczywiście cen szkoleń i kursów. Dzięki temu nie tylko wybierzemy szkolenie, które pod względem programu najbardziej odpowiada naszym potrzebom i zainteresowaniom, ale też upewnimy się że cena wybranego kursu czy szkolenia jest rynkowa.

Bazy szkoleń i kursów prowadzone online pozwalają wyszukiwać zarówno typowe szkolenia otwarte organizowane w całej Polsce, jak też szkolenia i kursy online i hybrydowe.

 
noimage
Zaginął Kot
sobota, 04 maja 2024
noimage
Działka budowlana
niedziela, 28 kwietnia 2024
noimage
Zbiór truskawrk
niedziela, 05 maja 2024