
Komentarze
- Nasz wniosek do Funduszy Szwajcarskich przeszedł o...
Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z szt...
- sportek - Co z remontami ulic Warszawskiej, Wyszyńskiego i C...
Już w połowie roku 2024 sugerowałem, że ulicy Chomiczewskiego firma nie rozpocznie ani w 24, ani naw...
- eSPe - Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
https://wydarzenia.interia.pl/bliski-wschod/news-dom-jako-bron-13-pieter,nId,22161281 interes się kr...
- pioter - Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
Dobrze że można mówić co się naprawdę myśli bo nie na wszystkich portalach tak jest . Dziękuję admin...
- kinga75 - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony taki tryb prowadzi do wielu problemów ze zdrowiem. ...
- for_sale
Uczniowie Technikum im. Wincentego Witosa w Woli Osowińskiej z wizytą w lubelskim oddziale Narodowego Banku Polskiego |
Michał Maliszewski | |||
środa, 23 października 2019 07:00 | |||
Jedno z takich spotkań zostało zorganizowane przez Oddział Okręgowy Narodowego Banku Polskiego w Lublinie pod nazwą „Dni otwarte NBP”. W spotkaniu tym udział wzięli uczniowie Technikum im. Wincentego Witosa w Woli Osowińskiej. Wizyta w banku była doskonałą okazją do zapoznania się funkcjonowaniem banku centralnego, jego zadaniami, strukturą organizacyjną oraz historią. Uczniowie zapoznali się również z codzienną pracą w banku oraz przygotowaną z tej okazji wystawą monet i banknotów używanych w dawnej Polsce oraz wystawą sztab złota. Nie zabrakło również informacji praktycznych. Uczniowie między innymi mieli okazję zapoznać się ze znakami zabezpieczającymi banknoty oraz sposobem sortowania i liczenia monet i banknotów. Wizyta w Narodowym Banku Polskim była cenną lekcją historii dotyczącej naszej narodowej waluty, która zapoczątkowana została sto lat temu, kiedy to władze Rzeczypospolitej Polskiej postanowiły zlikwidować różnice walutowe spowodowane rozbiorami w państwie, ustalając jedną nazwę polskiego środka płatniczego.
|