Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama

Komentarze
- Co łączy Międzyrzec, Radzyń i… dr Gerarda?
Ciekawe kiedy właściciel się w.....i i rozwali to towarzystwo ?
- waluś - Co łączy Międzyrzec, Radzyń i… dr Gerarda?
Na naszej ,,ławce emerytów' naszej, spółdzielczej (nie Miejskiej) pozorny spokój. Najmądrzejszy z ła...
- Mar Pol - Nowy zespół dyrektorski w Szkole Podstawowej nr 2 ...
Ten w czarnej sukience jest prezesem dyrektora Kotwicy ???
- Kraków - Nowy zespół dyrektorski w Szkole Podstawowej nr 2 ...
Dwie osoby ubrały się odpowiednio do powagi sytuacji - w suknie a pozostałe trzy - bez komentarza...
- HT - Nowy zespół dyrektorski w Szkole Podstawowej nr 2 ...
Daj Boże aby za rutynowo "złotymi" słowami poszły czyny.
- niepokorny
77-latka myślała, że pomaga córce |
Piotr Mucha / Policja Radzyń Podlaski | |||
poniedziałek, 03 marca 2025 07:00 | |||
Przekonywał, że telefon wpadł do toalety i potrzebuje pieniędzy na nowy. 77-latka bez wahania postanowiła wesprzeć córkę i wykonała przelew na kwotę niemal 4 000 zł. Jak się okazało finalnie zasiliła konto oszusta. Do radzyńskiej komendy zgłosiła się 77-letnia mieszkanka miasta, która padła ofiarą oszustów internetowych. Na jednym z komunikatorów otrzymała wiadomość z obcego numeru telefonu. Rozmówca przekonywał kobietę, że jest jej córką, a pisze z innego numeru ponieważ stare urządzenie wpadło do toalety i nie działa. Oszust poprosił o wykonanie przelewu z konkretną kwotą na wskazane w korespondencji konto w celu opłacenia zakupu nowego telefonu, a także poprosił o przesłanie zdjęcia potwierdzenia przelewu. Gdy seniorka wykonywała polecenia oszusta zauważyła w komunikatorze, że stary numer jej córki jest aktywny. Wówczas skontaktował się z nią i okazało się, że padła ofiarą oszustwa. Tego samego dnia „rzekoma córka” po raz kolejny przesłał prośbę o wsparcie finansowe. Tym razem 77-latka miała opłacić rachunek za nowego laptopa w kwocie niemal 5 000 złotych. Na szczęście do tej transakcji już nie doszło. Weryfikujmy przekazywane za pośrednictwem komunikatorów informacje. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. W tego typu sytuacjach przede wszystkim trzeba skontaktować się z nadawcą wiadomości za pomocą innego kanału komunikacji, szczególnie wtedy, gdy pojawia się prośba o przesłanie pieniędzy, a wiadomości pochodzą z nieznanych nam dotąd numerów, adresów email, kont w mediach społecznościowych lub komunikatorach. Tylko rozwaga może uchronić nas przed utratą pieniędzy.
|