
Komentarze
- Pałac Potockich w finale ogólnopolskiego konkursu!...
Korzystając, nie wiem dlaczego podpowiedzi zmieniły ortografię
- eSPe - Pałac Potockich w finale ogólnopolskiego konkursu!...
Uważam że ciekawym pomysłem podczas modernizacji i adaptacji pewnych sal w pałacu, byłoby wykozystan...
- eSPe - Niemczuk Honorowym Obywatelem Radzynia
Gdy mnie ktoś pyta, skąd pochodzę - odpowiadam, że Z Radzynia Podlaskiego i dodaję - to niedaleko Wi...
- akotyla - Spotkania z historią u Potockich 2025
rozumiem że ja za to zapłaciłem w podatku?
- winiek - Zaprojektuj z nami Zalew
Do poprzedników nie trzeba było szczekać a efekt ich pracy jest obecnie w pełni widoczny.
- emeryt
77-latka myślała, że pomaga córce |
Piotr Mucha / Policja Radzyń Podlaski | |||
poniedziałek, 03 marca 2025 07:00 | |||
Przekonywał, że telefon wpadł do toalety i potrzebuje pieniędzy na nowy. 77-latka bez wahania postanowiła wesprzeć córkę i wykonała przelew na kwotę niemal 4 000 zł. Jak się okazało finalnie zasiliła konto oszusta. Do radzyńskiej komendy zgłosiła się 77-letnia mieszkanka miasta, która padła ofiarą oszustów internetowych. Na jednym z komunikatorów otrzymała wiadomość z obcego numeru telefonu. Rozmówca przekonywał kobietę, że jest jej córką, a pisze z innego numeru ponieważ stare urządzenie wpadło do toalety i nie działa. Oszust poprosił o wykonanie przelewu z konkretną kwotą na wskazane w korespondencji konto w celu opłacenia zakupu nowego telefonu, a także poprosił o przesłanie zdjęcia potwierdzenia przelewu. Gdy seniorka wykonywała polecenia oszusta zauważyła w komunikatorze, że stary numer jej córki jest aktywny. Wówczas skontaktował się z nią i okazało się, że padła ofiarą oszustwa. Tego samego dnia „rzekoma córka” po raz kolejny przesłał prośbę o wsparcie finansowe. Tym razem 77-latka miała opłacić rachunek za nowego laptopa w kwocie niemal 5 000 złotych. Na szczęście do tej transakcji już nie doszło. Weryfikujmy przekazywane za pośrednictwem komunikatorów informacje. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. W tego typu sytuacjach przede wszystkim trzeba skontaktować się z nadawcą wiadomości za pomocą innego kanału komunikacji, szczególnie wtedy, gdy pojawia się prośba o przesłanie pieniędzy, a wiadomości pochodzą z nieznanych nam dotąd numerów, adresów email, kont w mediach społecznościowych lub komunikatorach. Tylko rozwaga może uchronić nas przed utratą pieniędzy.
|