Już niedługo
- 12.07 | 17.00
"Mąż i Żona" - komedia w wydaniu Teatru Sztampa - 12.07 | 19.00
"Mąż i Żona" - komedia w wydaniu Teatru Sztampa
Reklama

Komentarze
- Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
https://wydarzenia.interia.pl/bliski-wschod/news-dom-jako-bron-13-pieter,nId,22161281 interes się kr...
- pioter - Konferencja Pamięć jest naszym obowiązkiem
Dobrze że można mówić co się naprawdę myśli bo nie na wszystkich portalach tak jest . Dziękuję admin...
- kinga75 - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony taki tryb prowadzi do wielu problemów ze zdrowiem. ...
- for_sale - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Komu chce się ślęczeć nad garami? Kupi sobie taki singiel gotowe żarcia i macie wzrosty we wszystkim...
- pioter - Opłaty za śmieci muszą się równać z kosztami
Niektóre miasta odchodzą od plastikowych worków na śmieci i nie odbierają frakcji zielonej, która je...
- radzyniak13
Mariola Kubaczyńska - "Radzyń Podlaski - moje rodzinne miasto" |
RADZYNIANIE | |||
czwartek, 27 maja 2010 17:58 | |||
Przypadek zadecydował o tym, że będąc w Urzędzie Miasta natknąłem się na wizytę klasy 3b ze Szkoły Podstawowej Nr 2 u burmistrza i... po rozmowie z opiekunką grupy oniemiałem. Oto co pani Mariola Kubaczyńska opowiedziała mi o sobie: "Radzyń Podlaski - moje rodzinne miasto" to program autorski. Powstał z myślą o uczniach klasy 3b, z którymi mam edukację polonistyczną. W trakcie zajęć programowych zauważyłam, że uczniowie chętnie słuchają opowieści dotyczących przeszłości i przejawiają zainteresowania historyczne. Opracowałam więc cykl zajęć, który miał na celu zapoznanie uczniów z historią rodzinnego miasta. Całość składa się z dwóch części: Radzyń dawniej i Radzyń dziś. Realizacja programu odbywa się w większości w ramach spotkań pozalekcyjnych. W programie - za zgodą rodziców - bierze udział 27 uczniów. Uczniowie poznali historię powstania miasta. Odbyli wycieczkę do Archiwum Państwowego w Radzyniu Podl., gdzie oglądali wybrane dokumenty. Uczyli się korzystać z mapy – odnajdywali wybrane obiekty i trasy na planie miasta. Poznali dzieje pałacu Potockich i zespołu parkowo-pałacowego oraz historię wybranych zabytków. Odbyli wycieczkę do miejsc pamięci i wysłuchali opowieści o Radzyniu i mieszkańcach w okresie II wojny światowej. Wykonali pracę plastyczną. Przygotowali reklamę miasta. Układali wiersze i opowiadania o rodzinnej miejscowości. Spotkali się z panem burmistrzem. W programie zaplanowana jest jeszcze wycieczka do Komendy Powiatowej Policji oraz konkurs wiedzy o Radzyniu. W opracowaniu programu i w trakcie realizacji korzystałam z książki Stanisława Jarmuła pt.: „Szkice z dziejów Radzynia Podlaskiego i byłego powiatu radzyńskiego.” Pan burmistrz przyjął nas w swoim gabinecie. Najpierw opowiedział uczniom o swojej pracy. Potem dzieci zadawały pytania, m. in.: Czy lubi pan swoją pracę? Czy praca burmistrza jest trudna? W jaki sposób zostaje się burmistrzem? Czy ma pan zespół doradców, którzy pomagają panu w podejmowaniu decyzji? Jakie ma pan zainteresowania? W jaki sposób pan odpoczywa i spędza wolny czas? Potem dzieci obejrzały salę konferencyjną. Zajęły miejsca i „podjęły uchwałę” dotyczącą wycieczki. W głosowaniu jawnym wszyscy wyrazili zadowolenie ze spotkania z Burmistrzem Miasta Radzynia Podlaskiego." Radzyń uratowany!- pomyślałem. Skoro mieszkańcom naszego miasteczka chce się o nim mówić, chce się przygotowywać specjalny program, pozwalający tym najmłodszym poznać nasze miasto... to jest o co walczyć. I cieszyć się, trzeba koniecznie! Bo czym skorupka za młodu nasiąknie... Wielkie dzięki pani Mariolu i... szacun, jak to mówią ziomale :)
Poniżej - przypadkowy fotoreportaż z wizyty klasy 3b u burmistrza Radzynia: {morfeo 346}
|
Komentarze
:side: