Komentarze
- Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
ja ten klucz widzę w innym miejscu. Nowy burmiś zobaczy niedoszacowany kosztorys i realne koszta sią...
- pioter - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Podobno kluczem do rozwiązania zagadki takiego pośpiechu w remoncie ulicy jest osoba dostarczająca n...
- radzyniak13 - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
jest WIELKI !!! Panie Burmistrzu życzę Panu i wszystkim Radnym owocnej pracy dla naszego miasteczka ...
- cogito - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Nie dziwi mnie to wcale. Słyszałem, że wiele osób "na stanowiskach" myśląc że będą wiecznie przy kor...
- P.K. - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
"Na skwerze z niedzwiadkiem, odbiło mi się dzisiaj o uszy, że dyrektor domu kultury też rozważa opcj...
- NN
Przychody SM Spomlek przekroczyły pół miliarda |
piątek, 29 marca 2013 07:00 | |||
Po raz pierwszy w historii przychody SM Spomlek wyniosły ponad 500 mln zł. W ciągu zaledwie roku wzrosły o blisko jedną czwartą. Spółdzielnia zapowiada utrzymanie wysokiej dynamiki w 2013 roku. W 2012 r. Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek sprzedała sery żółte, proszki mleczne, masło i inne artykuły o łącznej wartości 550,4 mln zł. Oznacza to, że po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła pułap pół miliarda zł. W porównaniu do 2011 r. oznacza to wzrost o 24 proc. Co bardzo istotne, jest to efekt rozwoju organicznego, w 2012 r. Spomlek nie przyłączył żadnego nowego zakładu. W tym okresie istotnie zwiększyła się ilość przerobionego mleka, przekraczając poziom 260 mln litrów. O ponad jedną czwartą wzrosła sprzedaż serów i wyniosła łącznie 21,4 mln kg. Równie intensywnie zwiększył się popyt na proszki mleczne. Najbardziej spektakularny skok wykonał oddział w Młynarach. Skupił o 40 proc mleka więcej niż rok wcześniej, a dynamika produkcji serów wyniosła 250 proc. – Konsekwentna realizacja opracowanej w 2008 r. strategii rozwoju przynosi z roku na rok coraz lepsze efekty. Stawiając na produkcję niemal wyłącznie serów żółtych i proszków, postąpiliśmy odmiennie niż większość dużych spółdzielni mleczarskich w Polsce. Specjalizacja pozwoliła nam na optymalne wykorzystanie zasobów, udoskonalenie jakości oraz zbudowanie bardzo konkurencyjnej oferty. Doceniają to konsumenci i handel – mówi Edward Bajko, prezes SM Spomlek. – Jednocześnie stały wzrost skali produkcji oraz unowocześnienie systemu zarządzania umożliwiły poprawę wszystkich wskaźników kosztów pozasurowcowych. Dzięki temu z każdym rokiem wzrastają też stawki, które wypłacamy naszym dostawcom. Rok 2012 SM Spomlek zakończyła z dodatnim wynikiem. Zysk wyniósł 4 mln zł. Środki te są niezbędne do realizacji ambitnego planu inwestycyjnego, rozpoczętego przed kilkoma miesiącami. W bieżącym roku w samej tylko mleczarni w Radzyniu Podlaskim wartość nakładów wyniesie ok. 20 mln zł. Proszkownia wzbogaci się o nową instalację suszarniczą, rozbudowany zostanie dział konfekcjonowania sera, powstaną nowe zbiorniki na skupowane mleko oraz aparatura do jego ultrafiltracji. Część środków pochodzić będzie z dotacji unijnych. – Już teraz wielkość zamówień przekracza nasze możliwości produkcyjne. Dlatego równocześnie z przyłączeniem kolejnej spółdzielni, kontynuujemy rozwój organiczny – podkreśla prezes Spomlek. „Po słowie” jest już ze Spomlekiem Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Chojnicach. Tamtejsze Zgromadzenie Przedstawicieli niemal jednogłośnie podjęło uchwałę połączeniową. Potrzeba jeszcze analogicznej decyzji członków SM Spomlek oraz zgoda Prezesa UOKiK, której uzyskanie powinno być formalnością. Obie strony założyły, że jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, faktyczna fuzja nastąpi 1 sierpnia br. W polu zainteresowań Spomleku znajdują się przede wszystkim mleczarnie specjalizujące się w produkcji serów żółtych. Obecnie do radzyńskiej spółdzielnie należy ok. 8 proc. polskiego rynku. W ciągu kilku lat udział ten powinien wzrosnąć do 20 proc., co uczyniłoby ze Spomleku niekwestionowanego lidera polskiej branży serowarskiej. Jego kluczowe marki to Serenada (segment popularny) oraz Old Poland, tworzona przez szlachetne sery długodojrzewające, których sprzedaż co roku rośnie o kilkadziesiąt procent.
|
Komentarze