Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 24 kwietnia 2024 imieniny: Erwina, Horacego

Już niedługo

Nigdzie się nie wybieraj... Siedź spokojnie w domu i oglądaj telewizję, albo czytaj książki :)
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Paszki. 73-latek zginął na miejscu

Mariusz Szczygieł   
niedziela, 22 grudnia 2013 18:03

Kierowca nie przeżył zderzenia z drzewemTo kolejny dzień, kiedy na drogach powiatu radzyńskiego ginie człowiek... Tym razem mieszkaniec Tychów.

73-letni mężczyzna jechał w stronę Radzynia. Około 14.30, kilkaset metrów przed Zakładem Zagospodarowania Odpadów "Adamki" zjechał na przeciwny pas ruchu i wjechał do rowu, gdzie prowadzony przez niego fiat punto czołowo uderzył w drzewo. Mężczyzna nie przeżył wypadku.

Na miejscu pracuje policja, która ustala przyczyny tego tragicznego zdarzenia. Ruch na drodze krajowej nr 19 odbywa się jednym pasem. Zachowajcie ostrożność!

131222-biala-1131222-biala-2131222-biala-3131222-biala-4

 

Komentarze  

 
#1 Starsi ludziemiesnykwak 2013-12-22 20:03
Albo nie powinni mieć prawka, albo powinni przechodzić badania lekarskie co pół roku. Tak dla ich jak i naszego bezpieczeństwa. Nie raz widziałem jak starsze osoby wymuszają pierwszeństwo, bądź zachowują się nieprzewidywalnie.
 
 
#2 RE: Biała. 73-latek zginął na miejscuCHILON 2013-12-22 22:40
Popieram
 
 
#3 do przedmówcówzjp 2013-12-23 14:08
Gratuluję Panom wiedzy na temat przyczyn wypadku. Skąd wiecie, że to wiek kierowcy spowodował to co się zdarzyło?
Idąc Waszym tokiem myślenie to trzeba bez aktualnych badań lekarskich zabronić starszym ludziom jazdy rowerem i chodzenia bez opieki po ulicach. Przecież może taki 70-latek wtargnąć na jezdnię i nie daj Bóg uszkodzi auto tego młodego, zdrowego i pełnoprawnego użytkownika dróg.
 
 
#4 @zjpmiesnykwak 2013-12-23 18:23
Masz rację przyczyny mogą być różne, jednak
wiek dość często jest jednym z powodów, dlatego starsi ludzie powinni przechodzić badania dość często jeśli chcą prowadzić samochody. Takie jest moje zdanie.

Proszę nie ośmieszaj się, bo gdzie porównywać chodzenie piechotą czy jazdę rowerem do jazdy samochodem. Ale jeśli tego nie rozumiesz to już tłumaczę.
FIZYKA
Samochód ma masę ok. 2 ton (uśredniając), rower/pieszy to masa ok. 90kg. Pęd jest przecież zależny od masy i od prędkości.
Logiczne jest więc że samochód nawet przy małych prędkościach jest bardzo groźny dla innych. Praktycznie nie ma porównania z rowerzystą czy pieszym.
BIOLOGIA
Ciało się starzeje i proszę powiedz mi w jakim wieku człowiek ma słabszy czas reakcji?
STATYSTYKA
Powiesz no ale są wyjątki, czasem młodszy ma słabszy czas reakcji niż starszy.
Ok. To są wyjątki, a my dyskutujemy o bezpieczeństwie ogółu.

Pozdrawiam
 
 
#5 do miesnykwakzjp 2013-12-23 18:51
Zanim wejdziesz w polemikę proponuję abyś się z tym zapoznał: http://www.motofakty.pl/artykul/kto_powoduje_wypadki.html
Jak widać to nie ludzie starsi po 70-tce najczęściej powodują wypadki ale ci mający mniej niż 29 lat. Może najpierw wymyśl jak temu zaradzić.
A rowerzystę i pieszego przywołałem dlatego, iż nagłe ich wtargnięcie na jezdnię może bardzo łatwo spowodować chęć ominięcia takiej "przeszkody" przez kierującego autem i zderzenie z innym uczestnikiem ruchu lub drzewem.
I chciałbymm Ci tylko przypomnieć, że kiedyś też będziesz tym "po 70-tce" więc nie wymyślaj idiotycznym przepisów!
 
 
#6 do przedmówcówjuscil 2013-12-23 18:56
Z tego co wiem jechał do siostry do ulana na wigilię i może jakieś 5-10 minut wcześniej dzwonił że dojeżdża.nie osądzajmy że wiek był napewno przyczyną wypadku bo przyczyn może być naprawdę wiele.
 
 
#7 @zjpmiesnykwak 2013-12-23 19:00
Masz rację najczęściej młodzi powodują wypadki, z tym się nie kłócę, ale to nie są wypadki z przyczyn zdrowotnych. A wypadkom z takich przyczyn łatwo zapobiec, wystarczy ludzi przebadać.
Ale czemu się tego czepiasz? Jeśli ktoś przejdzie te badania to niech jeździ.
Ale jak ktoś tych badań nie przejdzie to naprawdę chcesz takich ludzi za sterami kilkutonowej puszki?

Myślisz że mi to przeszkadza iż w pewnym wieku nie będę mógł prowadzić samochodu?
Skoro moje zdrowie mi na to nie pozwoli i potwierdzi to lekarz to chyba będę odpowiedzialnym człowiekiem jeśli "kółka" nie dotknę?

Cytuję juscil:
Z tego co wiem jechał do siostry do ulana na wigilię i może jakieś 5-10 minut wcześniej dzwonił że dojeżdża.nie osądzajmy że wiek był napewno przyczyną wypadku bo przyczyn może być naprawdę wiele.

Przyczyn może być naprawdę wiele, ja niczego nie osądzam, wygłaszam tylko moje zdanie na temat "wiekowych" kierowców.
 
 
#8 wypadekbolo2 2013-12-23 20:57
wyrazy współczucia dla rodziny tego kierowcy.panowie NIE spierajcie się takie jest nasze życie-nikt NIE wie co go czeka. :cry:
 
 
#9 RE: Paszki. 73-latek zginął na miejscuwicio340 2013-12-23 21:41
Tak nie mozna gadac ze starszy pan nie powinien siadac za kółkiem nikt niewie jak było a śie wypowiada na ten temat .
 
 
#10 RE: Paszki. 73-latek zginął na miejscuwicio340 2013-12-23 22:03
Cytuję bolo2:
wyrazy współczucia dla rodziny tego kierowcy.panowie NIE spierajcie się takie jest nasze życie-nikt NIE wie co go czeka. :cry:

zgadam sie
 
 
#11 RE: Paszki. 73-latek zginął na miejscuwicio340 2013-12-23 22:14
Cytuję wicio340:
Cytuję bolo2:
wyrazy współczucia dla rodziny tego kierowcy.panowie NIE spierajcie się takie jest nasze życie-nikt NIE wie co go czeka. :cry:

zgadzam sie zto wypowiedzio
 
 
#12 RE: Paszki. 73-latek zginął na miejscuwicio340 2013-12-24 02:24
Cytuję juscil:
Z tego co wiem jechał do siostry do ulana na wigilię i może jakieś 5-10 minut wcześniej dzwonił że dojeżdża.nie osądzajmy że wiek był napewno przyczyną wypadku bo przyczyn może być naprawdę wiele.

to 5 lub 10minut to jest kłamstwo tak nie było.
 
 
#13 ehhmiesnykwak 2013-12-25 11:50
@bolo2
Dlaczego mamy zakończyć dyskusję bo nie rozumiem?
@wicio340
Ile razy mam powtarzać. Nie odnoszę się akurat do tego wypadku, bo przyczyn mogło być wiele. Odnoszę się do ogółu i nie bronię starszym ludziom prowadzić. Ale!
Ale jeśli są w pełni sprawni fizycznie, co mają potwierdzać proponowane przeze mnie badania.
 
 
#14 do miesnykwakzjp 2013-12-25 12:30
Widzę, że uwielbiasz wyolbrzymiać pewne problemy albo szukać ich tam gdzie one nie istnieją. Nie jestem zatwardziałym przeciwnikiem jakichś badań okresowych dla starszych kierowców ale nie co pół roku. ale np. co 3-4 lata. Po drugie jest to ostatnia rzecz, którą należy się zająć w kwestii dbania o bezpieczeństwo na drogach.
Zapoznaj się z tym:
Cytat:
Kierowcy często narzekają, że współuczestnicy ruchu w podeszłym wieku jeżdżą nieprzewidywalnie, bez zwracania uwagi na otoczenie. Jednym słowem – niebezpiecznie. Nie znajduje to jednak odzwierciedlenia w statystykach. Według danych statystycznych policji kierowcy w wieku powyżej 60 lat spowodowali w 2012 r. 3524 wypadki. W przypadku pozostałych grup wiekowych wyglądało to następująco: • 18-24 lata – 6526 wypadków, • 25-39 lat – 10 192 wypadki, • 40-59 lat – 7572 wypadki. Osoby po 60. roku życia nie tylko powodują najmniej wypadków pod względem liczbowym, ale także procentowym. Wynika to m.in. z tego, że jeżdżą wolniej i raczej w dzień niż w nocy. Częściej korzystają z dobrze znanych im dróg. Rzadziej też siadają za kierownicę po spożyciu alkoholu w porównaniu z innymi grupami wiekowymi. W ubiegłym roku nietrzeźwi kierujący po sześćdziesiątce doprowadzili do 5,8% spośród wszystkich wypadków, których przyczyną był alkohol. Osoby w wieku od 18 do 24 lat do 26%, a te w wieku od 25 do 39 lat do 41%.

źródło - smartdriver.pl
 
 
#15 @zjpmiesnykwak 2013-12-25 13:16
No z tym pół roku to może trochę przesadziłem :-) Ale według mnie badania dla osób starszych powinny być co max. 2 lata. Ale być powinny, sam widziałem zbyt dużo niebezpiecznych sytuacji z osobami starszymi, żeby twierdzić inaczej :-)

Takie porównanie wiekowe jest trochę od tyłu strony. Nawet w samym artykule masz podane dlaczego młodsi powodują więcej wypadków.
A ja mówię o ilości wypadków spowodowanych przez powody zdrowotne ( a nie przez głupotę, tak z tym też trzeba walczyć), bo w tych wypadkach prowadzą starsi. Ja podaję tylko mój sposób na rozwiązanie choć części wypadków.
 
 
#16 RE: Paszki. 73-latek zginął na miejscunatalia16344 2013-12-28 10:30
Tak ale taki 70 latek ,ma większą wprawę niż ci po 20 roku życia którzy są pewni ,że są najlepszymi kierowcami bo są młodzi (...) prawda!
 
 
#17 natalka:) - wyjaśniamCHILON 2013-12-29 00:16
lecz dłuuuuuuuuuuuuższy czas reakcji . Nie jestem za tym by nie mogli zasiadać za kółkiem - niech sobie jeżdzą do 150lat , lecz jestenm zwolennikiem by mieli po 70 badania dopuszczające do prowadzenia . Wiem o czym mówię . miałem epizod w życiu gdy 65 letni człowiek nie widział stojącego czarnego golfa (zimą na białym śniegu)i uderzył we mnie bo mu się wydawało ,iż jak zobaczył w ostatniej chwili to mnie ominie . Patrzyłem siedząc w Golfie z bezradnością i przerażeniem jak jedzie na mnie i "wali " w mój bok dzwi i się odbija. Gość wychodzi i mówi "przecież nic się nie stało " Więc ?? Czy nie mam racji ?
 
 
#18 @natalia16344miesnykwak 2013-12-30 10:11
Wprawę? Nie, raczej doświadczenie.
Ale co im po doświadczeniu kiedy wzrok słabnie, czas reakcji się zwiększa, no co?
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Króliki
sobota, 20 kwietnia 2024