Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 20 kwietnia 2024 imieniny: Agnieszki, Czesława
Rozkład jazdy autobusówOgłoszeniaImprezy i wydarzeniaCeny paliw

Rzecznik konsumentów alarmuje: Nie dajcie się nabrać!

Włodzimierz Kowalik Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim   
czwartek, 08 listopada 2018 08:00

UlotkaPowiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim ostrzega konsumentów przed firmą Open Mind Advisors Sp. z o.o. z Jeleniej Góry (Doradcy Otwierający Umysł) oraz przed Radzyńską Spółdzielnią Mieszkaniową.

22 listopada 2018 roku (czwartek) w Radzyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Wyszyńskiego 14 pod pozorem diagnostyki i innych usług medycznych, będzie odbywał się marketing i sprzedaż towarów. Kolportowana ulotka oznajmia o szeroko zakrojonych "bezpłatnych, bezpiecznych i bezinwazyjnych badaniach pod kątem arytmii, miażdżycy, nadciśnienia, stanu układu tętnic i serca" opracowanych przez prof.dr hab. Ryszarda Krzyminiewskiego. "Każda zarejestrowana osoba zostanie przebadana i na miejscu otrzyma kartę z wynikami".

Konsumencie, zapytaj: co z tego? Odpowiedź znajdziesz na końcu ulotki:

"W trakcie oczekiwania na wynik badań, około godziny, odbędzie się cześć wykładowa i handlowa". I właśnie o handel chodzi. SZYBCIEJ OTWORZĄ CI PORTFEL NIŻ UMYSŁ.

Uczestnik takich spotkań nieświadomie ulega zaplanowanej perswazji. W rezultacie nabywa rzeczy wątpliwej jakości, zazwyczaj za znaczną cenę, często zaciągając na ten cel wieloletnie zobowiązania kredytowe. Nie zawsze potrafi skutecznie odstąpić od umowy i nader często, już po fakcie, uważa, że padł ofiarą oszustwa.Niestety jeszcze częściej pozostaje utwierdzony w błędnym przekonaniu, że racjonalnie i celowo zainwestował w swoje zdrowie.

PRK w Radzyniu Podlaskim apeluje do konsumentów, aby nie uczęszczali na podobne spotkania lecz zapoznali się z ostrzeżeniami wystosowywanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://uokik.gov.pl/multimedia.php?video=538

Natomiast Radzyńskiej Spółdzielnie Mieszkaniowej rzecznik gratuluje trafnego doboru kontrahentów.


Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim OSTRZEGA KONSUMENTÓW przed zakupami AUDIOKOREKTORA WZMACNIAJACEGO SŁUCH.

Towar ten jest reklamowany w lokalnej prasie (np. Wspólnota Radzyńska nr 45). Anonimowa(!) reklama wykorzystuje typowe chwyty marketingowe, które każą mieć się na baczności przed oszustwem! Podmiot medyczny nie ukrywałby tożsamości i nie powoływałby się na badania o niemożliwej do ustalenia wiarygodności (Davis Grayson, American Audiology Society,SAIF).

Reklama patetycznym słownictwem (herosi, zbawiciele) powołuje się na rewelacyjne efekty leczenia ("100% skuteczności w walce z głuchotą", "282% lepsze od popularnych aparatów słuchowych działanie") w tym na efekty niemożliwe do weryfikacji ("ludzie słyszą o 283% lepiej", "15-krotnie lepiej rozróżniać głosy w grupie"), efekty absurdalne ("rozumieć mowę ludzką o 282% dokładniej") oraz efekty niewiarygodne ("nowoczesna technologia jest aż 76 razy tańsza od tej, stosowanej w zwykłych aparatach"). Wszystkie efekty mają być utrzymywane w tajemnicy przed głuchymi przez światowy spisek.

Anonimowy dobroczyńca deklaruje dla pierwszych 150 telefonujących osób bezpłatną wycenę (czegoś) i 73% dofinansowania do zakupu "audiokorektora" oczywiście niedostępnego w sklepach.

Reklama jest doskonałym przykładem patologicznego marketingu, skutecznie zwiększającego liczbę zmanipulowanych konsumentów.