Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 23 kwietnia 2024 imieniny: Jerzego, Wojciecha

O bolączce braku miejsc parkingowych na sesji miejskiej

Michał Maliszewski   
sobota, 30 grudnia 2017 07:00

Radna Bożena LecykWalka o miejsce parkingowe w naszym mieście jest codziennością każdego kierowcy poruszającego się po ulicach Radzynia.

Parkingów w centrum miasta nie przybywa. Gdy plany rewitalizacyjne dojdą do skutku na dużym placu przy ul. Rynek ustawiony zostanie zakaz parkowania. Temat braku miejsc do zaparkowania pojazdów poruszono podczas ubiegłej sesji Rady Miasta: - Czy w związku z rewitalizacją rynku przewidziane są nowe miejsca parkingowe na terenie centrum miasta? – pytała Bożena Lecyk. – Wszyscy doskonale wiemy, że tam bardzo dużo samochodów parkuje i trudno tam znaleźć miejsce parkingowe w ciągu dnia. Jeżeli pojawi się tam zakaz parkowania to gdzie mieszkańcy znajdą miejsce na zaparkowanie swoich aut? – zakończyła radna.

- Zacznę od tego, że warto zauważyć Plac Litewski w Lublinie – rozpoczął Jerzy Rębek. – Do niedawna jeszcze odbywał się tam pełny ruch samochodów, a w tej chwili ten fragment miasta jest wyłączony dla ruchu drogowego i proszę zauważyć co się teraz dzieje. Wszyscy, nie tylko mieszkańcy, ale i turyści odwiedzający Lublin z przyjemnością idą aby nacieszyć oczy tym miejscem i tą infrastrukturą, która tam powstała. Jest to dobry przykład do naśladowania. Chcę, by ten zakątek Radzynia, w połączeniu ze zrewitalizowanym parkiem był miejscem wytchnienia nie tylko dla mieszkańców naszego miasta, ale wszystkich tych, którzy zechcą nas odwiedzić. Jeśli chodzi o miejsca parkingowe to tak to jest zorganizowane, że nie ma wszystkiego na raz. Nie stać nas na to, by zbudować wielopoziomowy, napowietrzny czy podziemny parking. W warunkach radzyńskich jest to niemożliwe, więc naturalnym jest, że te samochody, które w takiej dużej liczbie parkują na Rynku będą musiały parkować gdzieś dalej. Mamy na to pomysły i nie zawiedziecie się państwo. Nie będą te miejsca oddalone kilometr od centrum. Daje słowo, że wskaże te miejsca, tylko że nie ma w tej chwili konkretnych decyzji, więc nie warto o tym mówić bo nie chce tego poddawać pod dyskusję, kiedy nie ma konkretnych ustaleń. Mam konkretne, wyznaczone cele i zamierzam je zrealizować i nie będzie to na Lendzinku czy na Maryninie tylko w pobliżu centrum miasta i przy akceptacji konserwatora zabytków – zakończył burmistrz.

171228-sesjarm-01171228-sesjarm-02171228-sesjarm-03171228-sesjarm-04171228-sesjarm-05171228-sesjarm-06171228-sesjarm-07171228-sesjarm-09171228-sesjarm-10171228-sesjarm-11171228-sesjarm-12171228-sesjarm-13171228-sesjarm-14

 

Komentarze  

 
#1 Czyli krótkorogazzzo 2017-12-30 10:41
Mówiąc pan burmistrz nie ma pojęcia gdzie upchnąć te auta. Wiem, ale nie powiem. Może na tym nowym skwerku koło Tesco, który jest najpotrzebniejszą inwestycją w mieście? Niedługo ulica Sitkowskiego nie będzie nadawała się do użytku (ponoć miała być w właśnie mijającym roku remontowana).
 
 
#2 RE: O bolączce braku miejsc parkingowych na sesji miejskiejODIN 2017-12-30 11:37
jak nie zrobią tych extra parkingów to likwidacja starego będzie gwoździem do trumny tych politycznych trupów!
 
 
#3 Granie na zwłokę Rebkaradzyniak95 2017-12-30 12:46
Wiem ale nie powiem gdzie ten parking będzie. Dla mnie sorry ale to brzmi jak -zaglosujcie na mnie na następne wybory to spróbuję ogarnac zad z znalezieniem parkingu. Nie pomyślał Rębek że dookoła Placu Litewskiego jest naprawdę wiele miejsc do parkowania.
 
 
#4 Powiem, bo wiemeSPe 2017-12-30 16:49
Proponuję zagospodarować łąkę którą miał prowadzić łącznik pieszo - rowerowy od przystanku (DWORCA PKS) do ulicy Chomiczewskiego. Swego czasu była koncepcja usprawnienia komunikacji przyjezdnym interesantom Sądu i Prokuratury i w tym celu miał powstać skrót tą właśnie trasą. Ścieżka ścieżką, ale tam jest ponadto tyle miejsca, że i 200 samochodów da się ustawić. Wjazd przy kapliczce przy Jana Pawła II, wyjazd przy kapliczce przy Chomiczewskiego. A przy okazji wzdłuż tej nowej drogi, ile pawilonów handlowych można ustawić, drugi ryneczek handlowy!
 
 
#5 Moje przemyśleniaAndrzej K. 2017-12-31 21:37
Radzyń to nie Lublin panie burmistrzu.Co na tym Rynku ma cieszyć oczy?Stara rudera na środku,która przypuszczam,będzie stała jeszcze ze 30 lat,zanim się zupełnie nie zawali lub najzwyklejsze kamienice na ścianie południowej?
Gdzie ci odwiedzający Radzyń znajdą parking w pobliżu zrewitalizowanego rynku i parku?
Kto tam będzie deptał i odpoczywał w wolnych chwilach?Centrum miasta przy pomniku i ul.Ostrowiecka po godz.17 są puściutkie,nie licząc emerytów wracających na Bulwary czy Warszawską po wieczornej mszy.Kto przyjedzie z osiedli na Zabielskiej czy Wyszyńskiego na spacer jak nie ma gdzie zaparkować w pobliżu?
 
 
#6 Moje przemyślenia cd.Andrzej K. 2017-12-31 21:49
Odnośnie miejsca na dodatkowy parking w centrum.Proponuję zlikwidować tzw.mały ryneczek.Tych parę budek z chińszczyzną i warzywami tylko blokuje kawał placu.Ciekawy jestem,co w planie zagospodarowania przestrzennego Radzynia jest zaplanowane w tym miejscu?A ryneczek można przenieść na plac po starej siedzibie straży pożarnej przy Armii Krajowej.
Można też usytuować odpłatny parking na dziedzińcu pałacu,wjazd od kościoła ,wyjazd z drugiej strony przez szlaban,otwierany po opłaceniu biletu otrzymanego przy wjeździe.A co,niech pałac coś zarabia na siebie.
Został jeszcze teren w miejscu suchego stawu :)
 
 
#7 Masz rację!swalencik 2018-01-01 11:04
Zgadzam się z Andrzejem (nie za często to robię) co do tych 2 tez. Pozostawienie rudery - poprzez sprzedaż przez władze miasta jej części - jest skandalem, a wciskanie ludziom, że zwykłe budynki będą stanowić oprawę placu jest śmieszne... Ale największą zgrozę budzi we mnie budowa hali - molocha przy szkole jedynce na zniszczonym boisku... Psuje to układ urbanistyczny parku z oranżerią i pałacu... (były możliwe inne likalizacje) Ale cóż się spodziewać po tej władzy pełnej arogancji i słów na wiatr - opancerzonej w koterii klakierów i nieudaczników..
 
 
#8 do Andrzej i S. Walencikmiras78 2018-01-01 19:14
Jak czytam te Wasze wywody to nóż się w kieszeni otwiera !!! Wasze komentarze przesiąknięte są jadem !!! Andrzej , znasz kogoś kto handluje tą chińszczyzną na ryneczku ??? Ci ludzie z tego żyją i utrzymują swoje rodziny !!!Panie Walencik jakby Pańskie dzieci lub wnuki chodziły do szkół w Radzyniu to by Pan wiedział po co nam te hale ??? Idąc dalej za Pańskim tokiem rozumowania zamknijmy szpital bo po co on nam !!! Każdy Pański komentarz przesiąknięty jest nienawiścią do obecnych władz naszego miasta, tylko skąd to się wzięło ??? Może przez to że utracił Pan pracę , tak się teraz odgrywa !!! Jakoś nie pamiętam Pańskich komentarzy dopóki Pan pracował w ROK-u !!! Żal.pl ;)
 
 
#9 do mirasaradzyniak95 2018-01-01 23:11
no zdecydowanie budowac HALE przy NIZU DEMOGRAFICZNYM by to wszystko stało odwłokiem. Zrozumialbym to jeszcze w Warszawie ale nie w Radzyniu. Jakos nie przypominam sobie czasów ze jak chodzilo sie do filii nr 2 to ktos narzekał na duża odległosc do ODEK-u

Sorry Miras ale tym postem wchodzisz Rebkowi w (...).
 
 
#10 porównanie!zjp 2018-01-02 09:32
Cytat:
warto zauważyć Plac Litewski w Lublinie – rozpoczął Jerzy Rębek. – Do niedawna jeszcze odbywał się tam pełny ruch samochodów, a w tej chwili ten fragment miasta jest wyłączony dla ruchu drogowego i proszę zauważyć co się teraz dzieje. Wszyscy, nie tylko mieszkańcy, ale i turyści odwiedzający Lublin z przyjemnością idą aby nacieszyć oczy tym miejscem i tą infrastrukturą, która tam powstała.
Z całym szacunkiem, ale to porównanie uwłacza inteligencji przedszkolaka żeby nie napisać mocniej!

Panie burmistrzu Lublin ma przede wszystkim świetnie funkcjonującą komunikację miejską! Więc mieszkańcy tam nie idą, ale dojeżdżają autobusami i trolejbusami!
 
 
#11 do swalencik andrzej i radzyniakmalesa 2018-01-02 10:18
Żałośni jesteście, popieram słowa mirasa .Wasza wypowiedż jest bez sensu , nie macie dzieci , nie chodzą do szkoły , nie uprawiają sportu , to skąd możecie wiedzieć czy hale jest potrzebna? Z tego co ja wiem , brakuje takiego miejsca , jest zapotrzebowanie na hele rozwija się Radzyński klub taekwondo, karate i orlęta . Obecnie we wszstkich halach jest zawsze jakiś trening!! Jest około 8 drużyn piłkarskich orląt i z tego co wiem dzieci ćwiczą w okresie zimowym na hali , wieć nie piszcie bzdur , bo i tak nie macie racji. A Swlaencik to już wogóle......zal!!
 
 
#12 Władz robi , ale nie myśligospodyni 2018-01-02 11:01
Niż demograficzny a władza buduje wielkie hale sportowe. Władza buduje "żłobek" dla dorosłych leni, zamiast dla dla Radzynian którzy chcą w naszym mieście pozostać i tu pracować. A jak bez żłobka oboje rodziców ma pójść do pracy. Przejęcie pałacu. Co z tego że kawałek ściany wyremontowany. Ale mógł to zrobić minister kultury. Władza powinna zacząć myśleć, albo odejść.
 
 
#13 @ zjpmalina1986 2018-01-02 13:56
Szczególnie linia autobusowa nr 1 od Dworca PKS do Dworca PKP świetnie funkcjonuje, dwa razy na godzinę i wiecznie się spóźnia. Jak Pan tą linią nie jeździsz to się Pan nie wypowiadaj, a jeśli dla Pana szanownego częstotliwość co pół godziny, ze spóźnieniami autobusu często o kwadrans, czyli zazwyczaj co 45 minut jest świetnie zorganizowaną komunikacją to znaczy tylko jedno, że albo Pan nie wyściubiasz nosa poza województwo lubelskie i nie wyściubiasz Pan nosa poza lubelskie albo Pan wozisz się własną bryką i piszesz Pan cokolwiek aby było kontra lub co najbardziej prawdopodobne żyjesz Pan dalej w PRL-u, gdy komunikacja miejska jeździła jak, gdzie i kiedy chciała, a najczęściej nie jeździła.
 
 
#14 do malina1986zjp 2018-01-02 14:09
Cytat:
Szczególnie linia autobusowa nr 1 od Dworca PKS do Dworca PKP świetnie funkcjonuje, dwa razy na godzinę i wiecznie się spóźnia.
Mo proszę mamy eksperta od oceny komunikacji miejskiej Lublina!
Jak tak źle funkcjonuje, to może ją zlikwidować. Napisz petycje do prezydenta Żuka :P !
Cytat:
to znaczy tylko jedno, że albo Pan nie wyściubiasz nosa poza województwo lubelskie i nie wyściubiasz Pan nosa poza lubelskie albo Pan wozisz się własną bryką i piszesz Pan cokolwiek aby było kontra lub co najbardziej prawdopodobne żyjesz Pan dalej w PRL-u,
Nie dość, że ekspert, to jeszcze jasnowidz co kto robi :P !
A co do PRL-u to muszę przyznać częściową rację. Zmierzamy do niego bardzo szybko!
Jedyną słuszną partię i prezesa zamiast I sekretarza już mamy :P
 
 
#15 @ zjpmalina1986 2018-01-02 14:13
Panie zjp, jak Pan nie masz racjonalnych argumentów na odpowiedź to Pan nie odpowiadaj, bo się Pan jeszcze bardziej ośmieszasz.
 
 
#16 do malina1986zjp 2018-01-02 14:40
Cytat:
Panie zjp, jak Pan nie masz racjonalnych argumentów na odpowiedź
A jakie to są racjonalne argumenty? Mam może zadzwonić do prezesa lubelskiego MPK i zapytać dlaczego czasami spóźnia się linia nr 1? I to właśnie wtedy kiedy zamierza nim jechać pasażer o nicku malina1986 :P ?
Cytat:
to Pan nie odpowiadaj,
Wybacz, ale póki co to nie Ty decydujesz kiedy i co mam napisać.
Chociaż jak widzę to co piszesz, to krytyka obecnie panującej władzy jest Ci bardzo nie w smak :-) !
 
 
#17 @ zjpmalina1986 2018-01-02 22:18
Panie zjp, po pierwsze nie pisałam o władzy i polityce, tylko odpowiadałam na część z Pana wpisu dot. lubelskiego MPK, z którego będąc w Lublinie korzystam. Po drugie, za speca od komunikacji miejskiej w Lublinie to się Pan uważasz pisząc, że jest świetna. Po trzecie, Panu nie odpowiada obecna władza, a poprzednia była dla pana cacy, więc ją Pan krytykujesz i masz Pan do tego prawo. Tak samo, jak ja mam prawo krytykować MPK w Lublinie. Na tym Panie zjp polega demokracja, bynajmniej nie ludowa. Bez odbioru!
 
 
#18 do malina1986zjp 2018-01-03 09:08
Cytat:
odpowiadałam na część z Pana wpisu dot. lubelskiego MPK, z którego będąc w Lublinie korzystam. Po drugie, za speca od komunikacji miejskiej w Lublinie to się Pan uważasz pisząc, że jest świetna.
Ocena lubelskiego MPK nie jest tematem artykułu pod którym toczy się ta dyskusja. Dla mnie lubelska komunikacja funkcjonuje bez zarzutu, dla Ciebie może funkcjonować fatalnie. I niech tak zostanie.
Lubelskie MPK pojawiło się jedynie jako jeden z powodów absurdalności porównywania organizacji ruchu w Lublinie z organizacją ruchu w takim miasteczku jak Radzyń. Tych powodów jest oczywiście dużo więcej.

Jeżeli Rynek w Radzyniu ma być odpowiednikiem Placu Litewskiego w Lublinie, to proponuję idąc tym tokiem myślenia, jeszcze główną część ul. Ostrowieckiej zamienić w deptak. Wszak Krakowskie Przedmieście w Lublinie też jest w części deptakiem :P !
Cytat:
Po trzecie, Panu nie odpowiada obecna władza, a poprzednia była dla pana cacy, więc ją Pan krytykujesz i masz Pan do tego prawo.
O jakże jestem, wdzięczny za uznanie tego mojego prawa :D !
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

Ziemniaki sadzeniaki Vineta Michalina
Ziemniaki sadzeniaki Vineta Michalina
poniedziałek, 15 kwietnia 2024
Skuter.
Skuter.
sobota, 20 kwietnia 2024
noimage
Dom w Radzyniu Podlaskim
piątek, 12 kwietnia 2024