Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Czy jestem homo sapiens, nie wiem, nie sprawdzałem. Sprawdzałem jednak, że władze miasto mają narzęd...
- eSPe - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
espe skoro napisałeś komentarz to teoretycznie jesteś homo sapiens.Piszę ,,teoretycznie'' bo jakbyś ...
- bro51 - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Kandydata PiS na burmistrza milczy. Szok, czy te 7 mln nie robi na nich wrażenia. I tak przy okazji....
- eSPe - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Radzyń nie potrzebuje remontu Oranżerii - wiecie ile krzyży na różne rocznice można jeszcze postawić...
- ChosenPessimist - 7 milionów na remont Oranżerii przepadło
Remont ulicy można było przeprowadzić odcinkami a nie rozwalać całą ulicę.Zwłaszcza że już remont ki...
- Listopad1
Kto w Radzyniu woli e-urząd, a kto tradycyjne „okienko”? |
Małgorzata Korba regionalny rzecznik ZUS | |||
wtorek, 20 grudnia 2016 07:00 | |||
Polacy coraz śmielej korzystają z elektronicznej administracji. Choć nadal wygrywa spotkanie „twarzą w twarz” z urzędnikiem i tradycyjna poczta, to rośnie liczba osób, które kontaktują się z urzędami przez internet. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przykładem instytucji, która większość usług udostępnia online. Najchętniej korzystają z nich przedsiębiorcy, co widać przy comiesięcznym rozliczeniu składek. Inspektorat ZUS w Radzyniu Podlaskim obsługuje 2,5 tys. przedsiębiorców. Instytucja wyręcza w rozliczeniach wiele jednoosobowych firm, a płatnicy składek zatrudniający powyżej pięciu osób muszą rozliczać się przez internet. Nadal liczna jest jednak grupa przedsiębiorców, która może wybrać, jak złoży dokumenty: na papierze czy przez internet. W powiecie radzyńskim 76% z nich zdecydowało się na rozliczenia elektroniczne. – Pod tym względem polscy przedsiębiorcy wyróżniają się pozytywnie na tle kolegów z innych krajów Unii Europejskiej. Wyraźnie częściej wysyłają elektroniczne deklaracje dotyczące składek na ubezpieczenia społeczne. To dobra wiadomość, bo internetowe rozliczenia są szybsze i wygodniejsze. Z naszych doświadczeń wynika, że generują mniej błędów w dokumentach – mówi Piotr Waszak, dyrektor Oddziału ZUS w Lublinie. Elektroniczny ZUS nie tylko dla przedsiębiorców Ubezpieczeni, emeryci i renciści również mogą kontaktować się z instytucją przez internet. Umożliwia to Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE). To portal, który udostępnia wszystkim klientom Zakładu wgląd do danych o ich własnej historii ubezpieczenia, odprowadzonych składkach i pobieranych świadczeniach. PUE pozwala też przesyłać wnioski przez internet. Żeby uzyskać dostęp do własnego konta w portalu, wystarczy jedna wizyta w ZUS z dowodem osobistym. Dotychczas w PUE zarejestrowało się ponad 1,6 mln Polaków. Sprawy prywatne? Króluje „okienko” i list Mimo że internetowy kontakt z ZUS oszczędza czas i pieniądze, to prywatnie Polacy są na razie bardzo przywiązani do wizyt w urzędzie i tradycyjnej poczty. Ubezpieczeni, emeryci i renciści wolą osobiście porozmawiać z pracownikiem ZUS. – Szczególnie seniorzy preferują osobisty kontakt z pracownikiem sali obsługi, ponieważ mogą dopytać o szczegóły swojej sprawy. Wielu uważa, że informacja, którą otrzymali podczas takiej rozmowy, jest bardziej wiarygodna. Poza tym w placówce Zakładu mogą pobrać potrzebne druki i na miejscu otrzymać pomoc w ich wypełnieniu – zauważa Andrzej Petruk, kierownik Inspektoratu ZUS w Radzyniu Podlaskim. W październiku lokalny ZUS przyjął na sali obsługi prawie 2,9 tys. osób. To z myślą o nich od września instytucja jest czynna w poniedziałki aż do godz. 18.00. Klienci często korzystają również z tradycyjnej korespondencji. W październiku do radzyńskiego ZUS wpłynęło pocztą 6 tys. pism i dokumentów.
|